ראש בראש: כרית ויסקו מול כרית נוצות

באיכות השינה המזרן הוא המלך, אבל הכרית היא המלכה. כרית טובה יכולה לשדרג בצורה משמעותית את איכות השינה. ישנם סוגים רבים של כריות, בכתבה הבאה נשווה בין שני הסוגים הפופלריים ביותר, כרית ויסקו לכרית נוצות.
כרית ויסקו מול כרית נוצות

מה זה ספוג זיכרון (ויסקו)?

ספוג זיכרון או בשמו הפחות מוכר ויסקו, פותח על ידי נאס"א כדי להקל על אסטרונאוטים בנחיתות והמראות. התכונה שהופכת אותו למרכיב מרכזי במוצרי שינה היא האלסטיות. בטמפרטורת החדר ספוג הזיכרון יציב אך במגע של חום גוף הוא מתרכך ומתעצב על פי מבנה הגוף וכך הוא מעניק תמיכה מותאמת אישית.

קצת על כרית נוצות

איכות הכרית נקבעת על פי איכות הנוצות. הכריות הפשוטות ביותר עשויות מנוצות תרנגולת ואילו הכריות האיכותיות יותר עשויות מנוצות אווז. ישנן כריות העשויות מנוצות סינטטיות, הן מתאימות לאנשים הסובלים מאלרגיות.
  • היתרונות של כרית מספוג זיכרון

  • תמיכה –בזכות האלסטיות של ספוג הזיכרון הכרית מעניקה תמיכה מותאמת אישית על פי מבנה הצוואר והכתפיים. כרית מספוג זיכרון נחשבת אורתופדית והיא מומלצת לאנשים הסובלים מכאבי גב וצוואר.
  • עמידות – כרית מספוג זיכרון עמידה יותר ואורך החיים שלה ארוך יותר מכרית נוצות.
  • אחידות – ספוג זיכרון הוא חומר אחיד. לכן, בכרית ויסקו אין גושים ושקעים שאופייניים לכרית מנוצות.
  • מבנה – המבנה של כרית מספוג זיכרון נשאר אחיד לאורך כל הלילה. לא צריך לסדר או להתפיח את הכרית במהלך הלילה, דבר שתורם לשינה רציפה ונעימה.
  • קראו עוד: מהו המזרן הטוב ביותר לכאבי גב?

חסרונות של כרית מספוג זיכרון

  • חימום – ספוג זיכרון משמר את חום הגוף ובטמפרטורות גבוהות יכול לחמם. החיסרון הזה פחות רלוונטי כיום. מכוון, שבשנים האחרונות פותחו סוגים שונים של ספוג זיכרון שאינם סופגים את חום הגוף ולכן אינם מחממים.
  • ריח ראשוני – לכרית מספוג זיכרון עלול להיות ריח לא נעים בשימושים הראשונים. ניתן להתגבר על הבעיה הזאת בקלות. צריך לאוורר את הכרית ל-24 שעות ואז הריח פשוט נעלם.
  • מחיר – בעבר מוצרים מספוג זיכרון היה יקר אך בגלל הוזלת תהליכי הייצור והפופולריות שלו המחיר ירד. בנוסף ישנן חברות רבות, כמו חברת פנדה, שמוכרת את הכרית באינטרנט, דבר המוזיל בצורה משמעותית את המחיר.

יתרונות של כרית נוצות

רכות – כרית נוצות איכותית רכה ונעימה. הן מתעצבות על פי מבנה הכתפיים והצוואר. יש כאלה שטוענים שכרית נוצות רכה מדי והתמיכה שלה אינה מורגשת.
אוורירית – כרית נוצות היא אוורירית. לכן, היא אינה שומרת על חום ומונעת הזעה במהלך הלילה.
מחיר – המחיר של כרית נוצות יכול להיות נמוך יותר ממחיר של כרית מספוג זיכרון. אך המחיר של כרית נוצות איכותית גבוה יותר ממחיר של כרית מספוג זיכרון

חסרונות של כרית נוצות

אלרגניים – כרית מנוצות טבעיות אינה מתאימה לאנשים הסובלים מאלרגיות.
רכות יתר – הרכות, היתרון הגדול של כרית נוצות, הופך לחסרון במהלך שינה ארוכה. הכרית ממשיכה לשקוע במהלך השינה. דבר שיכול לגרום לאי נוחות ואפילו לכאבי צוואר
שחיקה – שימוש ממושך בכרית נוצות יכול ליצור שקעים וגושים שמפריעים במהלך השינה.
תחזוקה – צריך לתחזק כרית נוצות. אחרי כל שינה צריך להתפיח מחדש את הכרית כדי שהיא תחזור לצורתה המקורית שלה.
לסיכום, בעבר כרית נוצות הייתה פופולרית יותר אך היתרונות של כרית מספוג זיכרון (ויסקו) הפכו אותה לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות. התמיכה המותאמת אישית, העמידות והאחידות הופכים את הכרית מספוג זיכרון לכרית מושלמת לאנשים הסובלים מבעיות גב או לאנשים שרוצים להעניק לראש שלהם את הטוב ביותר.
כרית מספוג זיכרון (ויסקו) הבחירה המושלמת

איפה אפשר לקנות כרית מספוג זיכרון (ויסקו)?

בעקבות הפופולריות הרבה של כריות מויסקו ניתן למצוא אותה בחנויות רבות. אך חשוב לציין שאיכות הספוג הזיכרון קובעת את איכות הכרית. לכן, כדאי לקנות כרית מספוג זיכרון בחברות שמתמחות במוצרי שינה העשויים מספוג זיכרון. המלצה נוספת היא לקנות כרית באינטרנט כך תוכלו לחסוך עשרות (ולעיתים מאות) שקלים. למשל, הכרית ויסקו של חברת פנדה עולה רק 199 ₪. המחיר בחנות של כרית זהה גבוה בעשרות אחוזים מהמחיר של הכרית של פנדה.

כיצד בוחרים את צורת הכרית המושלמת?

כדי שתנוחת השינה שלכם תתמוך בגופכם בצורה מירבית הוא חייב להישאר ישר לאורך כל הלילה,  כלומר, הכרית צריכה לתמוך בראש בצורה כזו שהוא לא יטה מטה כלפי הסנטר או מעלה לכיוון העורף. כל סטייה שכזו לכאן או לכאן תגרום ללחץ על חוליות הצוואר ועל הכתפיים. בהתאם, חשוב לבחור בכרית המותאמת למבנה גופכם כדי להבטיח שלא תקומו בבוקר עם כאבים מיותרים.

כרית הנוצות אומנם מפנקת בהתחלה, אך מהר מאוד תגלו שראשכם שוקע עוד ועוד בתוכה, וכך אתם תמצאו את עצמכם ללא תמיכה כלל. לעומת זאת, כרית הוויסקו שומרת על צורתה שכן היא עשויה משכבה אחידה של חומר. היא  מתאימה עצמה לגופכם ומשמרת את התמיכה לכל אורך זמן השינה.

מומלץ להתאים את גובה הכרית לתנוחה שבה אתם נוהגים לישון בדרך כלל. מי שישן על הבטן לדוגמה, יהנה הרבה יותר מכרית נמוכה, אלה הישנים על הצד ירוויחו מכרית גבוהה שתשלים את פער הגובה בין הכתף לצוואר ואלה הישנים על הגב יתענגו על כרית בגובה הביניים. בעוד שאת כרית הנוצות קשה להתאים לגבהים וצורות שונות, את כרית הוויסקו ניתן להתאים בקלות רבה.

איזה כרית כדאי לכם לקנות?

פיתחנו שני סוגי כריות המעניקות תמיכה מושלמת לצוואר ולגוף - היברידית וקונטור.

את הכרית ההיברידית ניתן להתאים לגוף באופן מושלם על ידי  על ידי הוצאה של פתיתי ויסקו ושינוי הגובה שלה. בנוסף, כרית זו היא גם דו־צדדית - שצד אחד קשה יותר ואילו השני רך. כך תוכלו לבחור בדיוק את רמת הקשיחות של הכרית לפי הצרכים שלכם.

כרית הפנדה קונטור היא בעלת צד אחד גבוה וצד אחד נמוך. גם כרית זו תתאים למגוון תנוחות שינה שונות, תוך מתן תמיכה מלאה לראש, לצוואר ולעמוד השדרה.

עבור ילדיכם עדיף לבחור כרית ישרה לכל אורכה. כרית ויסקו לילדים תספק תמיכה מותאמת אישית גם עבור ילדים, הנוטים לנוע הרבה יותר במהלך הלילה מאשר מבוגרים. שנת לילה רצופה ואיכותית לילדים משפיעה רבות על תהליכי הגדילה שלהם ועל יצירת מצב רוח חיובי ויום מלא באנרגיה.

כרית וויסקו

כיצד רכות הכרית משפיעה על השינה?

הכרית האולטימטיבית היא כזו שתעניק תמיכה יציבה לראש ולצוואר מחד, אך גם תספק את התחושה הנעימה והמלטפת שאנחנו כל כך אוהבים בזמן השינה. כרית הוויסקו שומרת על שטח פנים אחיד המעניק תמיכה מלאה, לצד מגע רך ואוורירי. כרית הנוצות היא אומנם אוורירית ורכה גם כן, אך היא אינה שומרת על צורתה לאורך זמן ולכן התמיכה שהיא מספקת אינה אידיאלית.

האם כרית הוויסקו יקרה?

ככל שעולה הביקוש לכריות הוויסקו בשל האיכות המופלאה שלהן, כך גם עולים המחירים בחנויות השונות. חשוב לזכור כי כאשר רוכשים מוצר בחנות אתם אינכם משלמים על המוצר בלבד אלא גם על שכר העובדים, עלות תחזוקת החנות והשכירות ועוד. אפילו כריות ויסקו במבצע שאותן רוכשים בחנות עדיין יכללו את תוספות המחיר הללו. לכן, מומלץ לרכוש כרית ויסקו איכותית בחנות אונליין, שכן אז תשלמו הרבה פחות על מוצר איכותי ביותר.

כרית יקרה יותר אינה בהכרח כרית טובה יותר משום שלרוב אתם משלמים אקסטרה על פרמטרים שאינם קשורים כלל לאיכות. מומלץ לרכוש את כרית הוויסקו מחברה המתמחה במוצרי שינה, שכל עיסוקה הוא להעניק ללקוח את חווית השינה הטובה והאיכותית ביותר. בפנדה תוכלו אף להתנסות בכרית למשך שלושים יום כדי להבטיח שזו אכן הכרית הנכונה עבורכם.