6 שאלות שאתם צריכים לשאול לפני שאתם קונים מזרן חדש

מזרון זוגי של פנדה

שינה טובה חיונית לחיים בריאים ומאושרים והמזרן הוא אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על איכות השינה. אבל איך בוחרים מזרן שיתאים לצרכים שלכם? בחירה לא נכונה יכולה להובילה ללילות ללבנים ובקרים כואבים. במדריך הזה יש 6 שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם בוחרים מזרן חדש, השאלות יעזרו לכם למצוא את המזרן שמתאים בדיוק לצרכים שלכם.

השאלות:

  • האם צריך להחליף את המזרן החדש?
  • האם צריך להחליף את המזרן הישן?
  • מה התקציב שלכם?
  • מהי דרגת קשיחות המזרן המתאימה לכם?
  • באיזו תנוחה אתם ישנים?
  • מה המשקל שלכם?
  • סיכום

 

1) האם צריך להחליף את המזרן הישן?

גיל המזרן הישן משחק תפקיד מרכזי בשאלה האם צריך לרכוש מזרן חדש. החוק הוא פשוט, אם המזרן הישן נמצא אצלכם מעל 8 שנים, מומלץ להחליף אותו. המדד השני לבדיקת המזרן הישן הוא איכות השינה. אם אתם ישנים לא טוב, קמים עם כאבים אז יש לכם סיבה מצוינת להחליף את המזרן הישן. במידה והמזרן שלכם במצב טוב אבל אתם עדיין רוצים לשדרג אותו אתם יכולים לרכוש טופר, שכבת נוחות שתוסיף רכות למזרן שלכם. 

טבלת השוואה לאורך חיים של מזרונים

2) איזה סוג מזרן מתאים לכם?

סוג המזרן תלוי בהעדפות האישיות שלכם. האם אתם מעדיפים מזרן רך או קשה, עם קפיצים או בלי ויש עוד מספר רב של הבדלים בין המזרנים השונים. לפניכם מוצגים ארבעת הסוגים הפופולריים ביותר בארץ. כדי שיהיה לכם יותר קל לבחור.

ספוג זיכרון (visco)

ספוג זיכרון (ויסקו) הוא חומר שפותח על ידי נאס"א כדי שלאסטרונאוטים יהיה יותר נוח בהמראות ונחיתות של החללית. אנשים התאהבו בו והוא הפך להיות מרכיב מרכזי במגוון רחב של מוצרים והמרכזי ביניהם הוא מזרן. ספוג זיכרון נשאר קשיח בטמפרטורת החדר אך במגע עם חום גוף הוא מתעצב על פי מבנה הגוף וזהו אחד מהיתרונות הבולטים שלו. מזרן העשוי מספוג זיכרון (ויסקו) מעניק תמיכה מותאמת אישית על פי מבנה הגוף. משקל הגוף מתחלק באופן שווה על פני השטח של המזרן ולכן הוא משחרר לחצים בצורה מעולה. לספוג זיכרון יצא מוניטין לא טוב של מחמם, אך דבר זה נכון לדור הקודם של מזרני ספוג זיכרון. כיום בספוג הזיכרון מחודרות קפסולות של ג'ל העוזרות לוויסות הטמפרטורה והעברת החום מהגוף אל מחוץ המזרן.

מתאים ביותר ל: מזרן העשוי ספוג זיכרון מתאים ביותר לכאלה שאוהבים שינה עוטפת, תמיכה מלאה לכל חלקי הגוף ושחרור לחצים. הוא יכול להתאים לכאלה הסובלים מכאבי גב או כאבים אחרים מכוון שהוא מפזר את משקל הגוף באופן אחיד על פני המזרן וכך לא נוצרים נקודות לחץ על המפרקים והעצמות.

לטקס      

הלטקס הוא חומר טבעי, המופק מעץ הגומי. לטקס הוא חומר נושם. לכן, מזרנים העשויים מלטקס לא נוטים להתחמם בלילה וזהו היתרון הבולט שלהם. מזרני לטקס מעניקים תמיכה אך חשוב לציין שמזרני לטקס מרגישים קשים תחילה. לכן, הם יותר מתאימים לאנשים שאוהבים מזרנים קשים. ברוב מזרני הלטקס כמות הלטקס קטנה מאד, כלומר מהווה עד 20% מהספוג שנמצא במזרן. מזרנים העשויים מאחוז גבוה יותר של לטקס יקרים במידה ניכרת. חשוב לציין שבמזרנים העשויים מלטקס באיכות נמוכה יכולים להיווצר גושים לא נעימים.

מתאים ביותר ל: מזרני לטקס מתאים למי שאוהב שינה קרירה וסובל מהזעה במהלך הלילה. הוא גם מתאים לאנשים המעדיפים מזרן קשה.

ספוג

ספוג הוא המזרן הסטנדרטי והנפוץ ביותר. הוא מעניק תמיכה אך פחות ממזרנים העשויים ספוג זיכרון או לטקס. במזרן העשוי ספוג אין פיתוחים מיוחדים ואיכותו נקבעת על פי דחיסות הספוג. מזרנים העשויים מספוג איכותי יכולים להיות רכים ונוחים לשינה. החיסרון הגדול שלהם הוא תוחלת חיים קצרה, ארבע עד חמש שנים. בנוסף איכות הספוג נפגעת לאורך השנים.

מתאים ביותר ל: אנשים צעירים שלא סובלים מבעיות גב או בעיות אורתופדיות אחרות שמחפשים מזרן זול יחסית לתקופה קצרה.

מזרני קפיצים

מזרני קפיצים מתחלקים לשני סוגים עיקרים. קפיצים מבודדים, שבו כל קפיץ ארוז בשרוול נפרד. וקפיצים משולבים, הקפיצים מחוברים כך שכל הקפצים הם יחידה אחת. איכות המזרן נקבעת על פי איכות הקפיצים. צפיפות ומספר הקפיצים אחראית על התמיכה ורמת הקושי של המזרן. בעבר מזרן קפיצים היה נחשב לאיכותי ביותר אבל התפיסה הזאת מיושנת. כיום המזרנים העשויים מספוג זיכרון או מלטקס איכותיים יותר ומעניקים שינה טובה יותר.

מתאים ביותר ל: מזרן קפיצים מתאים למי שמוצא את התמיכה של מזרן קפיצים מספקת. מזרן קפיצים איכותי יכול להתאים לאנשים הסובלים מבעיות גב. הקפיצים במזרן נשחקים וצריך להחליף את המזרן כל 8 שנים. המזרן פחות מתאים לבית שיש בו ילדים מכוון שקפיצות על המזרן יכולות להרוס את הקפיצים.

3) מה התקציב שלכם?

בשנים האחרונות קניית מזרנים השתנתה מהקצה אל הקצה. בעבר היה ניתן לקנות מזרן רק בחנות. חווית הקנייה הייתה מאד מבלבלת, מבחר עצום של מזרנים בטווחי מחיר מגוונים שמקשים על מציאת המזרן הנכון. בעיה נוספת הייתה המחיר. כשקונים מזרן בחנות המשמעות היא שמשלמים יותר. מכוון שמחיר המזרן בחנות כולל גם: שכירות של החנות, שכר של העובדים ועוד. כיום, ניתן לקנות מזרנים באינטרנט. ישנם מספר אתרי אינטרנט כמו pandazzz.co.il, שמוכרים דגם אחד של מזרן איכותי במחיר משתלם במיוחד, ללא פערי תיווך. כלומר, קונים מזרן מאד איכותי בחצי מהמחיר שאותו מזרן היה עולה בחנות. בדיוק מהסיבה הזאת יותר ויותר אנשים עוברים לקנות מזרן דרך האינטרנט.

כמה טיפים לבחירת תקציב לקניית מזרן

המחיר לא שווה לאיכות – מחיר המזרן לא מצביע על איכותו במיוחד אם קונים מזרן בחנות.

קביעת תקציב – קבעו לעצמכם מחיר מינימלי ומחיר מקסימלי.

אל תקנו מזרן זול במיוחד – מחיר זול מצביע באופן ישיר על איכות נמוכה, עמידות נמוכה ויכול אפילו להצביע על מזרן העשוי מחומרים רעילים.

השקעה לטווח ארוך – תוחלת חיים של מזרן איכותי היא 8-10 שנים. אם מחיר המזרן הוא 2000 ₪, אז משלמים 200 ₪ לשנה, כלומר פחות משקל ליום. תבחרו מזרן איכותי, השקעה תשתלם לכם.

4) מהי דרגת קשיחות המזרן המתאימה לכם?

לעתים צרכנים מתבלבלים בין קשיחות המזרן לתמיכה שהוא מעניק. צריך להבדיל בין שני המושגים האלה. נתחיל מקשיחות. קשיחות המזרן קובעת עד כמה הוא קשה או רך. העדפה לקשיחות מסוימת היא סובייקטיבית והיא נקבעת על פי, תנוחת שינה, משקל, מבנה גוף והכי חשוב על פי העדפה אישית. מצד שני, מזרן המעניק תמיכה טובה הוא מזרן ששומר על עמוד השדרה ישר ואינו יוצר נקודות לחץ במקומות שונים. יכול להיות מזרן קשה שיעניק לאדם מסוים תמיכה ואילו אדם שני יקבל תמיכה אופטימלית ממזרן רך.

חברות רבות פיתחו מזרן בעל נוחות אוניברסלית. במזרני מסוג זה יש שכבה עליונה רכה ותומכת ואילו מתחתיה שכבה קשיחה יותר התומכת בשכבה הרכה. זה פתרון מעולה לשותפים למיטה שאחד מעדיף מזרן קשה ואילו השני מעדיף מזרן רך.

דוגמה טובה למזרן מסוג זה, הוא המזרן של חברת פנדה. המזרן של פנדה בנוי משתי שכבות של ספוג זיכרון. השכבה העליונה רכה ונעימה ומשולבים בה קפסולות של ג'ל מווסת טמפרטורה כדי להעניק חווית שינה מחבקת. ואילו השכבה התחתונה עשויה מספוג זיכרון איכותי שמעניק תמיכה נוספת. כך נוצר איזון מושלם בין רכות לתמיכה.

5) באיזו תנוחה אתם ישנים?

תנוחת השינה היא גורם מרכזי בבחירת מזרן ורוב אנשים מתעלמים מגורם זה. לא משנה אם אתם ישנים על הצד, על הגב או על הבטן, כדאי לכם לקרוא את הקטע הבא.

ישנים על הצד

לרוב, אנשים שישנים על הצג לא נשארים באותה תנוחה לאורך כל הלילה. הם מקפלים את הרגליים, מכופפים את הגב, מסתובבים לצד השני. לכן, הם צריכים מזרן רך ואלסטי. כך, החלק  העליון של המזרן יתעצב על פי הקימורים של הגוף וימנע היווצרות של נקודות לחץ. 

ישנים על הגב.

רמת הקשיחות והתמיכה חשובות מאד לאיכות השינה של ישנים על הגב. מזרן רך מדי ייצור נקודות לחץ וכאבים בגב. בנוסף עמוד השדרה לא יקבל את התמיכה לה הוא זקוק ולכן, יכולות להיגרם בעיות גב ממושכות. מצד שני, מזרן קשה עלול ליצור נקודות לחץ במקומות שונים בגב ולכאבים באותן נקודות. המזרן האידאלי לישנים על הגב, הוא מזרן שהחלק העליון שלו רך ותומך בכל הגב.  ואילו החלק התחתון קשה יותר על מנת להעניק תמיכה לעמוד השדרה.

ישנים על הבטן

הדבר החשוב ביותר לישנים על הבטן הוא תמיכה. המזרן צריך לתמוך בצורה שווה בפלג גוף העליון. מזרן רך יכול ליצור קימורים בעמוד השדרה שיגרמו לאי נוחות ואפילו לכאב. מזרן קשה יותר יוצר משטח שטוח המעניק תמיכה המתאימה יותר לאנשים הישנים על הבטן. אם אתם ישנים על הבטוח ההמלצה היא לבחור מזרן קשה יותר.

מה המשקל שלכם?

גורם נוסף שצריך להתייחס אליו כשבוחרים מזרן הוא משקל הגוף. משקל גופכם הוא פקטור פחות משמעותי בבחירת המזרן, אך עדיין כדאי להתייחס אליו.

70 קילוגרם או פחות – במשקל הזה מומלץ לא לבחור במזרן קשה. מכוון, שאנשים במשקל זה לא שוקעים בתוך המזרן. מזרן קשה ייצור נקודות לחץ במקומות שונים בגב וכך לכאבים וחוסר נוחות. ואילו מזרן רך "ימלא את החורים" וכך יעניק תמיכה אחידה לכל הגוף וימנע היווצרות של נקודות לחץ. אז אם אתם במשקל הזה, מומלץ לבחור מזרן רך.

70 – 90 קילוגרם – רוב המזרנים מיוצרים על פי המשקל הזה. לכן אם אתם במשקל הזה יהיה לכם קל למצוא את המזרון המתאים בשבילכם. המלצה היא לבחור מזרן בעל נוחות אוניברסלית, למשל המזרן של חברת פנדה. מכוון שמייצרים אותו שיתאים לאנשים במשקל ממוצע. 

90 קילוגרם או יותר – אנשים במשקל זה צריכים יותר תמיכה במהלך השינה. לכן הם צריכים מזרן יותר קשה או מזרן עשוי משתי שכבות. שכבה עליונה רכה ואילו שכבה תחתונה תומכת. בנוסף, אם אתם סובלים מבעיות של חום במהלך השינה, כדאי לבחור מזרן משולב בו קפסולות ג'ל שעוזרות לווסת את הטמפרטורה במהלך השינה.

סיכום

בחירת מזרן חדש יכולה להיות משימה מרתיעה, אבל היום הרבה יותר קל לקנות מזרן מבעבר. לפניכם סיכום קצר של 6 השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם קונים מזרן חדש. 

האם הגיע הזמן להחליף את המזרן הישן? – אם גיל המזרן הוא מעל 8 שנים כדאי להחליף אותו.

איזה סוג מזרן מתאים לכם?

שני הסוגים הפופלריים ביותר הוא מזרן קפיצים ומזרן ספוג. המלצה היא לבחור מזרן העשוי מספוג זיכרון איכותי בעל מספר שכבות של ספוג זיכרון.

מה התקציב שלכם?

קבעו סכום מינימום סכום מקסימום לקניית המזרן. המלצה היא לקנות מזרן בצורה מקוונת. כך תוכלו לקנות מזרן איכותי במחיר ידידותי.

מזרן קשה או רך?

מומלץ לבחור מזרן בעל שתי שכבות, שכבה עליונה רכה ונעימה אילו שכבה תחתונה תומכת. כך אפשר ליהנות משני העולמות.

באילו תנוחה אתם ישנים?

לישנים על הצד או על הגב מומלץ מזרן רך או מזרן בעל שתי שכבות. ואילו לישנים על הבטן מומלץ לבחור מזרן יותר קשה. 

מה משקל שלכם?

הנוסחה היא פשוטה ככל שמשקל הגוף שלכם יותר גדול את צריכים יותר תמיכה. אנשים ששוקלים מתחת ל 90 ק"ג עדיף לבחור מזרן רך ואילו אנשים ששוקלים מעל 90 ק"ג עדיף לבחור במזרן קשה יותר או במזרן עם שתי שכבות.

אם אתם עדיין לא בטוחים איזה מזרן מתאים לכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו בכתובת הבאה: https://pandazzz.co.il/pages/contact