מהו המזרן המומלץ ביותר לכאבי גב?

?איך מתמודדים עם כאבי גב עליון, תחתון, אמצעי או עם כאבים הנובעים מגב תפוס או מדלקת

הרבה מאיתנו סובלים מכאבי גב, כל אחד ברמת חומרה שונה, באזור שונה ומסיבות שונות. אחת הדרכים להתמודד עם כאבי גב היא לישון על מזרן שמתאים לכם ותומך בגוף שלכם בצורה מיטבית לאורך הלילה. 



הדרך הטובה ביותר לוודא שהמזרן אכן עוזר בהפחתת כאבי הגב היא להתנסות בו לתקופת זמן ממושכת  ולבחון האם חל שיפור וכיצד איכות השינה משפיעה על התפקוד היומיומי. מזרני הויסקו הם אלסטיים ומתעצבים סביב גופכם בכדי להעניק התאמה מושלמת ותמיכה מירבית לכל חלקי הגוף - זו בדיוק הסיבה שבגללה צריך לנסות אותם ליותר מלילה אחד.

 מחקרים מראים שלוקח לגוף בין 35-45 יום להתרגל למזרן חדש, אנחנו הלכנו על בטוח כשהצענו 100 לילות ניסיון ללקוחות שלנו,  כדי שיוכלו להבין  בעצמם איזה הבדל עושה מזרן איכותי. במקום לנסות מזרן בחנות למשך מספר דקות ולהתחייב לרכישה ללא שנת לילה מלאה, תוכלו לנסות את המזרן בחדר השינה שלכם, בתנאים שלכם ולאורך זמן .

שמונה מתוך עשרה אנשים סובלים מכאבי גב במהלך חייהם. מחקרים מדעיים מצאו קשר ישיר בין כאבי הגב לאיכות השינה. לכן, אנשים רבים מחפשים מזרן טוב שיקל על כאבי הגב. אבל מהו המזרן הטוב ביותר לכאבי גב?

?איך בוחרים מזרן 

יש שני פרמטרים עיקריים שצריך לקחת בחשבון שבוחרים מזרן לכאבי גב, קשיחות המזרן וסוג החומר שממנו עשוי המזרן.

.

קשיחות המזרן

במשך שנים הרופאים האמינו שהמזרן הכי טוב לכאבי גם הוא מזרן עם רמת קשיחות גבוהה, כלומר מזרן קשה. בשנת 2003 נערך בספרד מחקר מקיף בנושא ששינה במאה שמונים מעלות את התפיסה לגבי רמת הקשיחות. המחקר גילה שרמת קשיחות גבוהה יכול להחמיר את הכאבים ואילו מזרן ברמת קשיחות בינונית או בינונית-רכה מקלה על כאבי הגב. 

החוקרים הספרדים החליפו את המזרנים ל-313 מטופלים שיש להם היסטוריה של כאבי גב. המזרנים החדשים שהמטופלים קיבלו היו בדרגת קשיחות בינונית. התוצאות היו מדהימות, 82% מהמטופלים ציינו שיש להם שיפור בכאבים.

מחקר אחר גילה שמזרנים עם דרגת קשיחות בינונית הפחיתו את כאבי הגב ב -57.2%, כאבי כתפיים ב -60.8%, ונוקשות גב ב- 59.1%. והדבר החשוב ביותר הוא שיפר את איכות השינה של המשתתפים ב- 60.7%.

הסיבה לכך שהמזרן הטוב ביותר עבור כאבי גב הוא מזרן בדרגת קשיחות בינונית היא שהמזרן מתאים את עצמו לקימורים של עמוד השדרה בצורה טובה יותר. במהלך השינה עמוד השדרה נשאר בצורתו הטבעית ולא מופעל עליו לחץ שעלול לגרום לכאבים.

סוג המזרן

השיקול השני החשוב בבחירת מזרן לכאבי גב, הוא סוג המזרן. נוטים לחשוב שמזרן קפיצים מסורתי הוא הטוב ביותר לכאבי גב, אך גם תפיסה זו לא נכונה. יש שתי בעיות עיקריות במזרן קפיצים הראשונה היא שדרגת הקשיחות של מזרני קפיצים היא גבוהה. משקל הגוף לא מתחלק באופן שווה על המזרן ונוצרות נקודות לחץ שיכולות להחמיר את כאבי הגב. הבעיה השנייה, הקפיצים, שהם בעצם חוט טיל, נוטים להרס בקלות. כך נוצרים במזרן קימורים וגבשושיות שפוגעים באיכות השינה.

לעומת זאת, מזרן מספוג זיכרון (ויסקו) הפך לבחירה המועדפת על ידי אנשים הסובלים מכאבי גב. ישנן מספר סיבות לכך שמזרנים מספוג זיכרון נחשבים למזרנים הטובים ביותר, אך האלסטיות של ספוג הזיכרון היא הסיבה שבגללה מזרן ויסקו הוא טוב ביותר לאנשים הסובלים מכאבי גב. האלסטיות של מזרן מספוג זיכרון מאפשרת לו להתעצב על פי מבנה עמוד השדרה וכך להעניק תמיכה מותאמת אישית. עמוד השדרה נשאר במנח הטבעי וכך לא נוצרות נקודות לחץ שיוצרות כאבים. באתר  sleeplikethedead.com, בלוג מחקר עצמאי ובלתי מוטה, ערכו סקר לגבי איזה מזרן מקל על הכאבים ומצאו שמזרן מספוג זיכרון טוב בהרבה ממזרן קפיצים.

?כיצד בוחרים מזרן ויסקו שיסייע בכאבי הגב

כיום, הוויסקו הפך לחומר פופולרי וניתן למצוא אותו במגוון מקומות, יחד עם זאת לא כל מזרן ויסקו מציע תמיכה מספקת לגוף. אז כיצד נדע האם מזרן ויסקו מומלץ או לא למניעת כאבי גב?

איכות המזרן

הכל טמון באיכות. ראשית, מומלץ לרכוש את המזרן מחברה המתמחה בייצור מוצרי שינה ולא בחנות המוכרת כלי בית וריהוט ככלל. הסיבה לכך היא שחברה המייצרת מוצרי שינה בלבד מקפידה למקד את מוצריה להענקת חווית שינה אידיאלית, תוך מחקר ושימוש בטכנולוגיות חדשניות המשפרות את איכות השינה.

שכבות המזרן

התמיכה האולטימטיבית לגב נעשית כאשר המזרן מורכב ממספר שכבות של חומר ולא רק משכבה אחת. כאשר ישנן מספר שכבות למזרן ניתן להגיע לדרגת הקושי המאוזנת שאליה אנו מכוונים, זו שבה הגוף מקבל תמיכה לכל אורכו תוך תחושת רכות עוטפת ומלטפת.

מזרן הויסקו ג'ל של פנדה בנוי משלוש שכבות, כאשר כל אחת מהן מביאה עמה יתרונות שונים. השכבה העליונה היא שכבת ספוג זכרון קלאסית המשלבת כדוריות ג'ל המסייעות במניעת התחממות של המזרן. כך הלחץ המופעל על הגוף בזמן השכיבה מתפזר באופן אחיד.

שכבת הביניים היא שכבת ויסקו אלסטית יותר, התורמת לרכות המזרן. הודות לאלסטיות של שכבה זו המזרן מתאים עצמו ביתר קלות לכל חלקי הגוף וכך מתקבלת תמיכה טובה יותר. השכבה התחתונה היא שכבת ספוג בצפיפות גבוהה. שכבה זו היא מעניקה למזרן יציבות בכדי למנוע מהגוף לשקוע לתוכו.

?איך בוחרים מזרן מספוג זיכרון

ישנם מספר דברים שצריך לבדוק כשבוחרים מזרן מספוג זיכרון, למשל עובי הספוג הזיכרון במזרן. ברוב המזרנים יש שכבת של 5 ס"מ ספוג זיכרון, אך עדיף שהשכבה תהיה עבה יותר. למשל במזרן של פנדה יש שכבת כפולה של ספוג זיכרון, שכבת נוחות עליונה עם 5 ס״מ ספוג זיכרון מתקדם Panda Cloud Foam – עם open cell technology. ושכבת ביניים של 5 ס"מ ספוג זיכרון אקטיבי Panda Active Visco Foam המצטיין בתמיכה אורתופדית. השילוב בין שכבה עליונה רכה ומחבקת ושכבה תחתונה יציבה ותומכת יוצר  איזון מדויק המעניק לכם שינה מושלמת. 

מחיר המזרן

דבר נוסף שכדאי לבדוק הוא המחיר. המחיר של מזרן מספוג זיכרון יכול להגיע לאלפי שקלים. אבל מחיר גבוה לא מצביע על איכות המזרן. מחיר המזרן של חברת פנדה נמוך משמעותית ממחיר של מזרנים זהים בחנות. הסיבה לכך היא לחברת פנדה אין חנויות פיזיות והמזרן נמכר באינטרנט דבר המפחית במידה ניכרת את העליות לחברה וכך החיסכון עובר לצרכן והוא מקבל מוצר מעולה במחיר מצוין. 

בטיחות היא דבר נוסף שכדאי לבדוק כשקונים מזרן. לרוב המזרנים בארץ יש תו תקן ישראלי שלא בודק לעומק את בטיחות המזרן. למזרן של חברת פנדה יש שני תווי תקן בינלאומיים המבטיחים שאין בו חומרים רעילים או חומרים החשודים כרעילים

לסיכום, אם אתם סובלים מכאבי גם במהלך השינה או בבקרים מזרן מספוג זיכרון יכול להקל על הכאבים שלכם. לפרטים נוספים על מזרן ויסקו לחצו כאן.

?האם חייבים לרכוש מזרן חדש לגמרי כדי ליהנות מאיכויות הוויסקו

אם יש לכם בבית מזרן קשה שגורם לכם לכאבי גב אך אינכם מוכנים עדיין לרכישת מזרן חדש,

יחד עם זאת, זכרו שבהחלט מומלץ להחליף את המזרן לחלוטין בערך כל שמונה שנים. אם הגיע העת להחליף את המזרן לגמרי, מוטב לבחור במזרן ויסקו שיעניק לכם לילות מלאי שלווה ונוחות.