מה זה טופר (שכבת נוחות)?

המזרן הוא הדבר החשוב ביותר בחדר השינה שלכם. הוא דואג לכם בזמן שאתם ישנים ומעניק תמיכה ונוחות. אבל יש עוד מרכיב חשוב שכמעט ולא מקבל תשומת לב, הטופר. הטופר הוא שכבת נוחות שמניחים על המזרן והוא יכול לשדרג מזרן ישן או להוות תוספת למזרן חדש.


המזרן הוא הדבר החשוב ביותר בחדר השינה שלכם. הוא דואג לכם בזמן שאתם ישנים ומעניק תמיכה ונוחות. אבל יש עוד מרכיב חשוב שכמעט ולא מקבל תשומת לב, הטופר. הטופר הוא שכבת נוחות שמניחים על המזרן והוא יכול לשדרג מזרן ישן או להוות תוספת למזרן חדש.

מה הבדל בין מגן מזרן לבין טופר

מגן מזרן הוא בד ששמים על המזרן ותפקידו לשמור על ניקיון המזרן. הוא מונע חדירה של נוזלים ושמנים לתוך המזרן והוא גם מונע כניסה של אלרגנים שונים כמו קרדית האבק לתוך המזרן. אך מגן מזרן אינו משפיע בשום צורה על נוחות או על התמיכה של המזרן. הטופר מעניק למזרן שכבת נוחות שמשדרגת את הנוחות והתמיכה של המזרן הישן. 

היתרונות של הטופר

לטופר יש מספר יתרונות

נוחות – מזרנים מאבדים מהנוחות שלהם עם השנים. במזרוני ספוג יכולים להיווצר גושים אשר יוצרים נקודות לחץ בזמן השינה. הקפיצים במזרני קפיצים נשחקים ונוצרים בליטות ושקעים אשר משפיעים בצורה משמעותית על איכות השינה. כשמניחים את הטופר על המזרן מקבלים שכבת נוחות נוספת שיוצרת בידוד בין השקעים והבליטות לבין הגוף וכך הפגמים של המזרן הישן לא משפיעים על השינה. חשוב לציין שטופר לא עושה קסמים, אם המזרן הישן הרוס מומלץ לקנות מזרן חדש ולא טופר. 
מזרנים חדשים לעיתים קשים והטופר יכול להוסיף שכבה רכה ומחבקת שתשפר את איכות השינה.

תמיכה – הרכות של הטופר מאפשר לגוף לשקוע בתוכו והוא מתעצב על פי מבנה הגוף. כך, לא נוצרות נקודות לחץ ואין חללים בין הגוף למזרן. אלא יש תמיכה אחידה לכל אזור בגוף המעניקה נוחות אופטימלית.

וויסות טמפרטורה – ברוב הטופרים יש בד מווסת טמפרטורה. זהו בד נושם, שעוזר לפזר את חום הגוף שנוצר במהלך השינה, מהגוף החוצה.

מאריך את חיי המזרן – הטופר אינו רק עוזר לאדם הישן עליו אלא גם למזרן. הוא יכול להאריך את חיי המזרן בכ2-3 שנים.

שילוב מנצח

כדי ליהנות מכל היתרונות מומלץ להשתמש גם במגן מזרן וגם בטופר. מניחים את הטופר על המזרן ומעליו את מגן המזרן. מגן המזרן מהדק את הטופר למיטה ומונע תזוזה שלו. בנוסף, מגן המזרן מגן על הטופר והמזרן מפני נוזלים ואבק. והטופר מעניק שכבת נוחות ותמיכה.

ממה הטופר עשוי?

ישנם סוגים שונים של טופרים, אך בהשוואה של מחיר ואיכות הטופר העשוי ספוג זיכרון. למשל, הטופר של פנדה עשוי מ-5 ס"מ ספוג זיכרון מתקדם - air foam, שמצטיין בפיזור לחצים ואינו רגיש לטמפרטורה.

לסיכום, במידה ויש לכם מזרן ישן מצב טוב או מזרן חדש אך קשה, הטופר יהיה הפתרון המושלם בשבילכם. מניחים אותו על המזרן ומשדרגים את השינה.