איך הקיץ הישראלי משפיע על איכות השינה של העובדים?

הטמפרטורות עולות, גלי חום ושרב עוטפים את מרחבי העבודה ואפילו אם יש מזגן על 19 מעלות, מזג האוויר משפיע על העובדים והעובדות, על מצב הרוח והיעילות שלהם. כמעסיקים בכל תעשייה, חשוב להכיר בהשפעה של החום הקיצוני של הקיץ הישראלי על רווחת העובדים בתוך ומחוץ לשעות העבודה. יותר מזה, כדאי להבין כיצד העלייה בטמפרטורות משפיעה על שנת הלילה של העובדים שלכם ולהשתמש במשאבי הארגון כדי להקל ולסייע לעובדים להתגבר על אתגרים שנובעים כתוצאה מכך. 

אז איך חום הקיץ משפיע על שנת הלילה של העובדים?


1. הפרעות שינה והתייבשות: 

דווקא בגלל שבמהלך יום העבודה העובדים נוטים לשבת במזגן ולהתרכז, פעמים רבות הם שוכחים לשתות מספיק מים. כשיוצאים החוצה והולכים בשמש הקופחת הם עלולים להתייבש בקלות ולהרגיש חולשה וכאבי ראש. לכל זה יש השפעה משמעותית על החיוניות, הבריאות הכללית וגם על איכות השינה שלהם. 


2. מוטיבציה ומורל מופחתים: 

החום הכבד עלול ליצור תחושת עייפות קשה על העובדים, לגרום להם לצרוך יותר קפאין ולהפחית את רמות האנרגיה. בנוסף לכך, שעות האור מתארכות ויש לאנשים רבים נטיה להשאר ערים עד יותר מאוחר ולישון פחות שעות. כל אלו משפיעים על איכות השינה במהלך הלילה וכתוצאה מכך כמו במעגל קסמים, על איכות העבודה, המוטיבציה והמורל במשרד. 


3. יציאות מרובות ויותר אלכוהול: 

לבסוף, בקיץ אנשים רבים נוטים לצאת יותר למסעדות וברים ולצרוך יותר אלכוהול. זה כמובן משמח ואנחנו האחרונים שרוצים לכבות את החגיגה, אבל זה כן גורם שכדאי להכיר כדי להבין טוב יותר את התחושות והצרכים של העובדים.


כיצד ניתן לסייע לעובדים לשפר את שנת הלילה שלהם בקיץ?


גורמים אלו ואחרים מסייעים לנו להבין מדוע לעיתים דווקא כשהשמש עולה וחמה במיוחד, הביצועים והאווירה במשרד הולכים ויורדים. משום כך אספנו עבורכם 6 כללי אצבע, טיפים שכדאי ליישם אם אתם מבינים עד כמה משמעותית ההשפעה של שנת הלילה על העובדים שלכם. כך תוכלו לתמוך בהם במהלך חודשי הקיץ החמים ולהבטיח סביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית.


1. סביבת עבודה נוחה וקוד לבוש גמיש: 

מתוך הבנה שעבור חלק מהעובדים שלכם שנת הלילה נפגמת במהלך הקיץ, חשוב לוודא שאתם מספקים להם את סביבת העבודה הכי נעימה ומרעננת. שימו לב שכל החדרים מאווררים כהלכה, השקיעו במיזוג אוויר איכותי ואפשרו עד כמה שניתן קוד לבוש נוח ורגוע יותר.


2. חדר מנוחה: 

ככל שזה מתאפשר, עודדו את העובדים לקחת מעת לעת הפסקות ממוקדות באזורי מנוחה יעודיים. ספקו להם מקומות ישיבה נוחים עם ספות מפנקות כמו הספות של פנדה, עליהן הם יוכלו לשבת להרגע ולהטען מחדש.


3. שתיה מרובה: 

וודאו שהכל אזור בחללי העבודה ישנה גישה נוחה לשתיית מים ועודדו את העובדים לשתות באופן קבוע. היו ערניים לגילוי סימנים של התייבשות הכוללים תשישות יתר, עייפות ולעיתים גם נזלת וחום.


4. סידורי עבודה גמישים: 

במיוחד במהלך הקיץ הישראלי כשחלק מהילדים לא נמצאים במסגרות והעובדים צריכים למצוא סידורים כאלה ואחרים על מנת לנהל את לוח הזמנים שלהם, שקלו ליישם סידורי עבודה גמישים. הציעו אפשרויות מגווניות כמו שעות עבודה מותאמות אישית או עבודה מהבית דרך המחשבה כדי להמנע מעבודה בשעות החמות ביותר. עבור עובדים מסויימים שנ"ץ קצר באמצע יום עבודה יכול לשפר את התפוקה בכמה רמות. 


5. העלאת מודעות וחינוך: 

מומלץ לדבר עם העובדים על הקשר בין הטמפרטורות החמות לתחושת התשישות שאולי מלווה אותם במהלך חודשי הקיץ. העלו את המודעות לסיכונים בריאותיים שקשורים לחום, שתפו משאבים חינוכיים והנחיות ובקשו גם מהנהלת הביניים לאמץ גישה גמישה וסבלנית בנושא. 


6. דוגמא אישית: 

לבסוף, בתור מנהלים ומנהלות חשוב שאתם תהיו אלו שנותנים את הטון, תתעדפו את רווחת העובדים, הפגינו אמפתיה ואל תשכחו גם את הצרכים האישיים שלכם. אם יראו אתכם שותים מספיק מים, ישנים מספיק שעות ומגיעים לעבודה באווירה רעננה ואנרגיה גבוהה תהיה לכך את ההשפעה המכרעת!


אולי זה נשמע לכם כמו בעיה שולית ולא חשובה, אבל לשינויים בעונות השנה יש השפעה אדירה על איכות וכמות השינה של כולנו, וכתוצאה מכך גם על סביבת העבודה. זו הזדמנות עבורכם לנקוט באמצעים יזומים על מנת להיות שם עבור העובדים, לתמוך בהם ולסייע להם לענות על אחד הצרכים הבסיסיים ביותר - שינה טובה ועמוקה. והפגינו אכפתיות, הבנה וגמישות, עודדו שיח פתוח על הנושא ותראו שיחד עם הטמפרטורות גם האנרגיות יכולות לעלות!