22 טיפים לשינה חלומית

עוד שנה של לילות נעימים, כירבולים בסדינים רכים והרפיית שרירים על מזרני פנדה חלפה לה. מה לא עברנו השנה? לילות של בידודים, של מונדיאל, של ארוויזיון, של בחירות, של חגיגות וגם של שגרה (סוף סוף). אנחנו מקווים שהמיטות, המזרנים, המצעים ושלל מוצרי השינה של פנדה עזרו לכם ליהנות מכל חוויות החיים הללו במלואן בזכות שינה מפנקת כל לילה מחדש. כדי לסכם את 2022 בכיף אספנו עבורכם 22 טיפים לשינה חלומית שתקחו איתכם הלאה גם לשנה הבאה ולזו שאחריה…

1. הקפידו לישון בחושך

זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל לשינה בחושך מוחלט יש השפעות חשובות מאוד על איכות השינה שלנו. החושך מרגיע אותנו ומעודד את הגוף להפיק מלטונין, הורמון שמסייע להירדם מהר יותר. בנוסף, שינה בחושך מוחלט מונעת התעוררות באמצע הלילה ועוזרת להשלים מחזורי שינה מלאים.

2. הימנעו ממסכים לפחות שעה לפני השינה

 האור הכחול שבוקע מהטלפון הנייד וממסכים נוספים מפריע לנו להירדם ומומלץ להימנע ממנו לפחות שעה לפני השינה. בנוסף, ההרגל של רבים לקחת את הטלפון איתם אל המיטה מונע תקשורת נעימה עם בן או בת הזוג איתם לצדם אנחנו נרדמים ועלול לגרום לגלילה ממושכת ברשתות החברתיות ולהאחרת שעת השינה הרצויה.

3. הימנעו מצריכת קפאין ואלכוהול לפחות 5 שעות לפני השינה 

משקעות אלכוהולים או כאלו שמכילים קפאין כמו תה שחור וקפה עלולים לפגוע באופן משמעותי באיכות השינה שלנו. מומלץ להמנע מהם לפחות 5 שעות תרם הכניסה למיטה.

4. עשו פעילות גופנית באופן קבוע 

מחקרים מצביעים על כך שאנשים שעוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע מדווחים על שינה רצופה וטובה יותר ללא קושי להירדם. 

5. אבל הימנעו מפעילות עצימה קרוב לשעת השינה

זה עלול למלא את הגוף באדרנלין ולהקשות עליכם להרדם.

6. התאימו את גובה הכרית

לכל אחת ואחד מאיתנו יש גוף אחר והעדפות שונות. יש מי שאוהבים לישון עם שתי כריות זו על זו ויש כאלה שמעדיפים להניח את הצוואר על כרית נמוכה ורכה. בדיוק בשביל זה יצרנו את הכרית ההיברידית של פנדה. צד אחד שלה עשוי ספוג ויסקו עם תעלות אוורור והצד השני ממולא פתיתי ויסקו רכים. בפתיחת רוכסן מהירה תוכלו לשלוף מתוכה כמה פתיתים שתרצו ולהתאים את הגובה שלה בדיוק להעדפה האישית שלכם.

7. שתו מספיק מים במהלך היום

אחרת תמצאו את עצמכם שותים יותר מדי בסמוך לשעת השינה והסיכוי שתקומו לעשות פיפי באמצע הלילה יעלה…

 8. המנעו מארוחות כבדות בסמוך לשעת השינה

קחו את הביס האחרון לפחות שלוש שעות לפני הכניסה למיטה. אם בכל זאת אתם רעבים העדיפו ארוחה קלילה. ארוחה כבדה עלולה להוביל לקושי להירדם.

9. קררו את החדר לטמפרטורה נוחה

מומחים ממליצים לישון בטמפרטורה של כ-19 מעלות. בפועל מה שהכי חשוב זה להכיר את הגוף האישי שלכם, להתנסות בטמפרטורות שונות ובסוגים שונים של שמיכות ולהבין מה עוזר לכם להרדם הכי טוב.

10. צרו שגרת ערב מרגיעה 

מחקרים מצביעים על כך ששגרת ערב מטיבה ומרגיעה יכולה לסייע להרדם בקלות רבה יותר ולישון עמוק וטוב יותר. אם אתם צריכים עזרה ביצירת שגרת ערב מותאמת בדיוק עבורכם - כתבנו לכך את המדריך האולטימטיבי.

11. אל תתפשרו על המזרן שלכם!

אם יש דבר אחד שיכול לשפר פלאים או לחרב לגמרי את איכות השינה שלכם זה המזרן. אל תתפשרו על מזרן איכותי שיהיה הכי מדויק ומותאם עבורכם. זו השקעה לטווח רחוק והגב שלכם יודה לכם עוד שנים קדימה. כל מזרני פנדה משלבים ספוג ויסקו (ספוג זיכרון) אשר מתאים עצמו בדיוק לגופכם ומבטיח חווית שינה חלומית.

12. צרו "סייקל שינה" קבוע 

הגוף שלנו הוא מכונה די מדהימה. אם תרגילו אותו להירדם ולהתעורר פחות או יותר בשעות קבועות הוא יבוא לקראתכם ויסייע לכם לחוש עייפים או ערניים בהתאם לבחירת השעות שלכם.

13. הקפידו על חשיפה לשמש לאורך היום

חשיפה לאור טבעי במהלך היום יכולה לעזור לכם לסגל את מחזור השינה - ערות הקבוע.

14. הכינו את החדר לאווירת שינה מראש 

כשעה לפני שעת השינה עמעמו את האורות, הקפידו לישון על מצעים רכים ונעימים ועצבו את חדר השינה שלכם כך שתהיה בו אווירה חמימה ומזמינה ללילה רגוע וטוב.

15. היעזרו בטכניקות שונות של הרפיית המחשבות והגוף

לפעמים אנחנו מתקשים להירדם ואפילו חולמים חלומות מפחידים בלילה משום שאנחנו לא מצליחים להשקיט את ה"מיינד" ואת המחשבות הטורדניות שהצטברו לאורך היום. נסו לשלב לפני השינה טכניקות של הרפיית הגוף והנפש כמו מדיטציה, תרגילי נשימות או מתיחות על מנת להירגע ולאפשר לעצמכם לנוח באמת.

16. הגבילו את השנ"צים ל-20 דקות

מנוחת צהריים או "פאוור נאפ" יכולה לסייע לנו לעבוד טוב יותר, להתרכז וגם לשמור על שמחת חיים, אבל מומלץ שלא להתפרע יותר מדי ולהגביל את השנ"צ למקסימום של 20 דקות. אחרת מנוחת הצהריים עלולה לפגום ביכולת להירדם בלילה.

17. הפרידו בין חדר השינה לפעילויות נוספות

חדר השינה שלכם צריך להיות מקדש של מנוחה ורגיעה. הקפידו להפריד בין המרחב הזה לבין עבודה, צפייה בטלוויזיה, אכילה או שאר פעילויות יומיומיות. זה המקום הפרטי שלכם להרגע וזה מגיע לכם!

18. אל תסתכלו בשעון 

לפעמים דווקא כשאנחנו צריכים לקום מוקדם לאירוע חשוב, הרצאה או פגישה מלחיצה אנחנו מתקשים להירדם. אנחנו מוצאים את עצמנו שוכבים במיטה ובוהים בשעון שרץ קדימה ומקצר לנו את שעות השינה. קל להגיד וקשה לבצע, אבל השתדלו להמנע מכך. זה סתם ילחיץ אתכם יותר ולא יסייע לכם להרדם (זה תקף גם במקרה שהתעוררתם באמצע הלילה ואתם מתקשים לחזור לישון).

19. אם אתם ישנים בסביבה רועשת, היעזרו ב"רעש לבן"

אנשים שגרים בסביבה עירונית, גרים ליד כביש ראשי או ישנים לצד נוחרים סדרתיים עלולים להתקשות להירדם בגלל הרעש. במקרה כזה אפשר להיעזר בצליל מונוטוני שישמש כ"רעש לבן" כמו מאוורר חלש או מוזיקה מרגיעה ללא מילים.

20. החליפו מצעים לפחות פעם בשבועיים

 אנחנו מבלים במיטה כ-7 שעות בכל יום. אפילו אם אתם מקפידים להכנס אליה רק אחרי מקלחת, זיעה וחיידקים מצטברים על המצעים וריחות לא נעימים עלולים לפגום באיכות השינה שלכם. מומלץ לבחור במצעים נעימים שעוברים כביסה בקלות ומבלי להתבלות ממש כמו המצעים של פנדה.

21. אם אתם לא מצליחים להירדם, תעשו כאילו אתם הולכים לישון

 הטיפ המצחיק הזה משנה חיים! אחת הדרכים הטובות ביותר להירדם בקלות היא לעשות כאילו כבר נרדמתם. התנהגו כאילו אתם משחקים אדם שנרדם. תתפלאו כמה מהר תשקעו לשינה עמוקה…

22. קחו את השינה שלכם ברצינות!

הטיפ האחרון ואולי החשוב ביותר שלנו הוא שתקחו את השינה שלכם ברצינות. זה לא משחק, זו הבריאות הפיזית והנפשית שלכם. שינה טובה לאורך מספיק שעות תמלא אתכם באנרגיה, תסייע לכם להתרכז לאורך היום ולשמור על מצב רוח טוב. אל תזלזלו בשעות ובאיכות השינה שלכם. השקעה בשינה היא השקעה בעצמכם ובכל מי שמקיף אתכם


אם קראתם את כל הטיפים שלנו והגעתם עד כאן, כנראה שאתם כבר מיישמים את טיפ מספר 22, אז כל הכבוד! אם יש לכם טיפים נוספים לשינה חלומית אתם מוזמנים ומוזמנות לשתף אותנו ברשתות החברתיות: באינסטוש של פנדה או בעמוד הפייסבוק.