איך איכות השינה שלכם משפיעה על המשכורת שתרוויחו?

כשאנחנו חולמים את מסלול הקריירה האולטימטיבי, כולנו יודעים שנצטרך לעבוד קשה ולעבור מכשולים ואתגרים רבים. אנחנו מבינים שעלינו ללמוד כל הזמן, להיות יצירתיים, חדשניים ומשקיענים אבל יש גורם נוסף ומפתיע בעל השפעה מכרעת על ההתקדמות שלנו בסולם הדרגות וגם על המשכורת שנרוויח: איכות השינה שלנו. היא משפיעה על הביצועים שלנו בעבודה, על היחסים הבינאישיים עם קולגות ובסופו של דבר גם על הצ'ק שאנחנו מקבלים בסוף החודש. 

אז למה חשוב שנישן טוב כדי להתקדם בעבודה? הנה 4 סיבות שאתם חייבים להכיר:

  1. אנשים שישנים יותר מרוויחים יותר:
    חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו ערכו מחקר השוואתי שבחן את יעילות העובדים והשכר שלהם בין מדינות בהן מחשיך מוקדם לבין מדינות בהן השמש שוקעת מאוחר ולכן אנשים ישנים בממוצע פחות שעות. מחקרם העלה כי שנת לילה טובה משפרת משמעותית את יעילות העובדים ובטווח הארוך מעלה את הסיכויים לקבל תוספת של 5 אחוזים בשכר.

  2. תפקוד קוגניטיבי משופר:
    שינה ממלאת תפקיד מכריע בשמירה וחידוד הזיכרון, בלמידה ובהסקת מסקנות. שינה מספקת מאפשרת לנו לעבד מידע טוב יותר, לקבל החלטות מהר יותר ולפתור בעיות בצורה יעילה יותר. שינה נכונה מסייעת לנו לבצע משימות בצורה מדויקת, לצמצם טעויות ולחוות פחות הסחות דעת. במילים אחרות, כשאנחנו מוותרים על שעות שינה אנחנו במודע בוחרים להגיע לעבודה בתור גרסה פחות מקצועית של עצמנו (ולהפך!).

  3. מצב רוח ומערכות יחסים טובות יותר:
    חוסר שינה עלול להוביל לעצבנות, שינויים במצב הרוח ועייפות, מה שיכול להשפיע על מערכות היחסים שלנו עם קולגות בעבודה, עם הבוס וגם על הביטחון העצמי והמוטיבציה. מאידך, שינה טובה ידועה כמסייעת לתחושת נינוחות ואנרגיה לאורך היום. לא משנה כמה אתם כשרוניים במה שאתם עושים, בסופו של דבר מערכות היחסים בעבודה יהוו גורם מכריע בקידום שלכם. אם לא תשנו טוב בלילה אין סיכוי שיהיה לכם כוח להרים את העיניים מהמסך, לזכור שלקולגה יש יומולדת או לשים לב כשחבר חולה לא הגיע למשרד ולטלפן. מעבר לכך שאלו דרכים להתקדם מקצועית, זוהי גם האחריות הבסיסית שלכם כבני אדם. 

  4. פחות ימי מחלה: 
    כדי להתקדם בקריירה בצורה מהירה אך עקבית חשוב שתשמרו על איזון בית ועבודה. לאף אחד לא שווה להיות מנהל גדול אם המחיר הוא בריאות רופפת שתוביל לכאבים, ימי מחלה והיעדרויות תכופות. שנת לילה טובה היא צורך בסיסי וחיוני של הגוף על מנת להירגע, להתחדש ולהרפא. שינה טובה ידועה כמסייעת במניעת מחלות כרוניות שונות ובשמירה על איכות חיים גבוהה יותר.

 אוקי, הבנו שעל מנת להתקדם בעבודה צריך לישון טוב, אבל איך עושים את זה?

ישנן דרכים רבות ומגוונות כדי לשפר את התפקוד בעבודה בעזרת שינה נכונה, אולם המפתח טמון בשעון. ראשית, חשוב לשמור על הפסקת העבודה וחזרה הביתה בשעה סבירה על מנת לבצע שגרת ערב מרגיעה, להכניס את הגוף למצב מנוחה ולאפשר לגוף ולמיינד ליהנות משינה עמוקה. יציאה מהמשרד בשעה סבירה גם תאפשר לכם לתחזק תחביבים כמו פעילות ספורטיבית אשר ידועה כמשפרת את איכות השינה ואת מצב הרוח הכללי. 

נסו ככל שאתם יכולים לשמור על שעת שינה קבועה ולהרגיל את הגוף לשגרת שינה מסודרת. רוב האנשים זקוקים לפחות לשבע שעות שינה בלילה ומחקרים מעידים שפחות מדי שעות שינה עלולות לפגוע בתפקוד היומיומי. 

תדאגו ליצור לעצמכם בבית חדר שינה מהחלומות. כזה שכיף לחזור אליו בתום יום עבודה ארוך ומהווה עבורכם פיסת גן עדן קטנה של רגיעה ומנוחה. השקיעו במיטה ברמה גבוהה ובמזרן ויסקו איכותי (ואם זה  של פנדה אז בכלל טוב!). פרגנו לעצמכם בכרית היברידית שתתאים את עצמה בדיוק לגובה ולמידת התמיכה הנעימה לראש ולצאוור שלכם ותתכסו במצעים רכים ומפנקים. השקעה במוצרי שינה איכותיים תסייע לכם להירדם במהרה ותהפוך לחלק משגרת השינה הטובה שלכם!

שינה נכונה היא מרכיב חיוני להצלחה בעבודה. כל צעד בקריירה שלכם מתחיל מתעדוף משימות נכון ואם אתם רוצים להתקדם ולהצליח, חשוב לתעדף שנת לילה איכותית גם במחיר של ויתור על דברים אחרים. הרגלי שינה טובים ישפרו את הבריאות שלכם, את התפקוד הקוגנטיבי, את הדיוק והיכולת שלכם לפתור בעיות, את מצב הרוח ומערכות היחסים עם חברים ומנהלים בעבודה ואת איכות החיים הכללית שלכם. קחו את השינה שלכם ברצינות ותרוויחו בגדול.