איך לבחור תאורה נכונה לחדר השינה?

נרות ריחניים, מעמעמים ונורות צהובות - כך תבחרו תאורה נכונה לחדר השינה!


התאורה בחדר השינה שלכם ממלאת הרבה יותר מתפקיד פונקציונלי. היא יכולה לשנות לחלוטין את האווירה של החדר, להשפיע על סגנון העיצוב ואפילו על איכות השינה שלכם! אז נכון, כולם יודעים שתאורת פלורסנט לבנה ומהבהבת היא הבחירה הפחות טובה לחדר השינה, אבל זאת רק ההתחלה! לכבוד חג האורות חנוכה, הרשו לנו להאיר עבורכם את הטיפים, הניואנסים והטריקים שחשוב להכיר כשבוחרים תאורה מושלמת לחדר השינה!


5 טיפים לבחירת תאורה נכונה לחדר השינה:


  • נורות צהובות מחקות את השקיעה

אחת הסיבות שנעדיף לבחור תאורה חמימה ורכה לחדר השינה היא משום שהאור הצהבהב מחקה את גווני השקיעה והזריחה ויקל עלינו בשעה הראשונה של הבוקר ורגע לפני שנכנסים למיטה. האור הצהוב פחות מסנוור וישים סוף לעיניים המכווצות שמתאמצות להיפתח כשעולה הבוקר. בנוסף לנורה, מומלץ לבחור באהיל שיכסה אותה לחלוטין ובכך יפזר וירכך את אורה אפילו יותר.


  • השקיעו בתאורה חכמה:

אם אתם שוקלים להתקין תאורה חכמה בבית - התחילו מחדר השינה! האפשרויות נעות בין "דימר" (מתג שמאפשר לעמעם את האור), דרך מנוחה עם שלט שמאפשר להחליף מצבי תאורה מרחוק (תאורה, חמה, קרה, חלשה, צבעונית וכו'), ועד מנורות שנשלטות לחלוטין מהטלפון הנייד. כך תוכלו לוודא שסגרתם את האור אחרי שכבר יצאתם מהבית כדי לחסוך בחשמל. 


תאורה חכמה תאפשר לכם להפחית את בהירות ועוצמת התאורה כשהערב יורד ובכך להכין את הגוף והנפש לקראת השינה ולסייע לכם להירדם מהר יותר!


  • "הנרות הללו שאנו מדליקים":

לא רק בחנוכה - נרות יוצרים בריכות אור קטנות של אווירה נעימה, שלווה ומרגיעה. הציבו אותם במקום בטיחותי, על צלוחית או מגש, במרחק מספק מעץ או בד. בחרו נרות בריח לבנדר או קמומיל שידועים בתכונותיהם המרגיעות, ותהנו מתאורה ייחודית שתהיה חלק משגרת השינה שלכם.


  • התאימו את התאורה לצרכים שלכם:

אמנם האווירה והעיצוב חשובים, אבל הצרכים הפונקציונאלים שלכם חשובים לא פחות. למשל, אם אתם אוהבים לקרוא לפני השינה, שלבו מנורת קריאה קטנה שתייצר אלומת אור רכה ולא תפריע במקרה ובן או בת זוג ישנים לצדכם. זה חשוב גם במקרה והפרטנר שלכם נוהג להתעורר בשעה מוקדמת או מאוחרת יותר ואתם לא רוצים לפתוח מיד את המנורה הראשית. 


  • הגבילו את החשיפה לאור כחול:

שימו לב לצמצם את החשיפה לאור כחול לפחות שעה לפני שאתם נכנסים למיטה. זה אומר להשאיר מסכים מחוץ לחדר השינה (אפשר להשתמש בשעון מעורר כמו פעם…), או לכל הפחות להניח את הפלאפון הפוך על השידה. אם יש לכם ממיר או כל מכשיר חשמל אחר שמהבהב או מפיץ אורות קטנים במהלך הלילה - מאוד מומלץ לכבות אותם! האורות הנפלטים ממוצרי אלקטרוניקה עלולים להפריע לגופכם בייצור הטבעי של מלטונין, ההורמון האחראי על ויסות השינה ובכך להקשות עליכם להירדם ולישון הכי טוב שאפשר. 


עכשיו דמיינו שהערב יורד, הירח מחליף את מקומה של השמש ואתם מוצאים את מקומכם על מיטת פנדה מעץ מלא מפנקת. ריח מצעי SunWashed חדשים עולה באפכם, אתם נשענים לאחור על כרית גוף ארוכה או כרית היברידית תומכת, מתכסים בשמיכת פוך רכה וסוף סוף יכולים להירגע אחרי יום עבודה עמוס. במקום תאורה מסנוורת ובהירה אתם מדליקים נר קטן ופותחים מנורת קריאה עם אור חמים. לנו זה נשמע כמו חלום! אז אם יישמתם את הטיפים שלנו אל תשכחו לספר לנו על כך ברשתות החברתיות.