איך לעצב חדר שינה נקי ולבן שירגיש כמו בבית מלון?

צבע לבן, פרחים יבשים ומרקמים רכים - חג שבועות הוא ההשראה המושלמת לעיצוב חדר שינה נקי ושליו שמרגיש כמו מלון יוקרתי. שאבנו השראה מהחג ובנינו עבורכם את המדריך המלא לעיצוב חדר השינה ברוח חג שבועות! החל מיצירת פלטת צבעים מרגיעה, דרך בחירת מצעים וטקסטיל מלטף ורך כמו ביס מושלם מעוגת גבינה ועד הפרטים הקטנים ביותר שעושים את כל ההבדל.

 

פלטת צבעים

לבן היא מילת המפתח כשמדברים על עיצוב חדר שינה בהשראת שבועות. הצבע הלבן מסמל טוהר והתחדשות ויוצר אווירה רגועה ושלווה. לבן הוא צבע נייטרלי שמהווה בסיס לכל עיצוב שתרצו והוא משתלב נפלא עם צבעים עדינים וטבעיים נוספים כמו גוונים שונים של עץ, בז', צבע חמארה, אפרסק, ירוק סייג' וכן הלאה. 

כשאתם ניגשים לעצב מחדש את חדר השינה שלכם תשקיעו את הזמן ביצירת פלטת צבעים שיחמיאו זה לזה. שקלו לצבוע את הקירות בגוון רך של לבן או שמנת ולהוסיף נגיעות של הצבעים הנוספים שבחרתם.

שילוב פרחים ופירות יבשים

בחגיגות שבועות אנו נוהגים להכין ביכורים ולמלא סלים בפרחים ופירות יבשים. כל אלו יכולים לשמש גם בתור קישוטים מושלמים בחדר השינה שיקנו לו אווירה מחוברת לטבע, מרגיעה וחגיגית. והחלק הכי טוב? אין צורך להוציא על כך כסף מיותר. תוכלו לחסוך את ההוצאה על ידי טיול קליל ביער הקרוב לביתכם ואיסוף של פרחים יבשים, שיבולים, איצטרובלים ושאר אוצרות של הטבע שיהפכו לקישוטים נהדרים (רק שימו לב לא לקטוף יותר מדי ולהמנע מקטיפה של פרחים מוגנים). 

אתם יכולים לשטוף היטב צנצנת של ממרח שכבר התרוקנה, להסיר ממנה את מדבקת המותג ולהניח אותה על שידת הלילה. מלאו אותה במעט מים והשרישו בה גרעין אבוקדו או גבעול של צמח הפוטוס. אם קיבלתם לכבוד החג זר פרחים חיים, תוכלו לייבש אותו על ידי קשירת הגבעולים בחוט ותלייתו הפוך במקום מוצל (היפוך הזר עוזר לעלי הכותרת להתייבש בצורתם המקורית). לאחר כ-3 שבועות הפרחים יתייבשו ואתם תקבלו זר מיובש שנשמר לנצח! בנוסף לכך, כמובן שמומלץ לשלב בחדר השינה גם כמה עציצים או אפילו סוקולנטים אם חודר מספיק אור שמש לחדר.

חומרי גלם טבעיים

חג שבועות הוא חג של חיבור לטבע, לירקות, לפירות ולעצים. כדי להשלים את מראה עיצוב חדר השינה בסגנון החג כדאי שתבחרו רהיטים וחומרי גלם כמה שיותר טבעיים. החל מענף כותנה רך או נרות לבנים כקישוט, דרך מיטת עץ איכותית ועד מצעים רכים שמזכירים את ענני השמיים. אלמנטים נוספים כמו שידת לילה מעץ או ראש מיטה עם כרית רכה יכולים להוסיף חמימות וסגנון לחלל החדר.

טקסטורות רכות והרבה טקסטיל

דרך נוספת להוסיף את הרכות והטוהר שמאפיינים את חג השבועות לעיצוב חדר השינה שלכם היא לשלב כמה שיותר טקסטורות ומרקמים רכים. דמיינו ערימת כריות רכות, שמיכה מפנקת, וילונות לבנים חצי שקופים ושטיח רך מתחת למיטת עץ. בחרו מצעים בגווני לבן או שמנת כדי לשמור על פלטת הצבעים עקבית ובחומרי גלם איכותיים שיעוררו תחושה של פינוק עוד לפני שנכנסתם למיטה.

תאורה טבעית

אמנם לא תמיד אתם יכולים לשלוט על כמות האור שנכנסת לחדר השינה, אבל אם יש לכם אפשרות, פתחו את התריסים והרשו לשמש הישראלית לחדור מבעד לוילונות. תאורה טבעית ורכה יכולה לעשות הבדל עצום בחדר השינה ולהוסיף לו נופך של עדינות ונועם. 

אם לא חודר מספיק אור טבעי לחדר השינה שלכם שקלו להוסיף מנורה עם דימר או שלט רחוק שיאפשר לכם לשלוט בכמות האור וצבעו. בחרו באור עדין וצהבהב ליצירת תחושה חמימה ומפנקת והוסיפו מנורות צד או שרשרת נורות (fairy light) לאווירה קסומה וחגיגית.

אנחנו מקווים שחג השבועות מילא אתכם בהשראה לעצב מחדש את חדר השינה כך שיהפוך לחדר שתמיד חלמתם עליו. הסגנון המינימליסטי והמחובר לטבע של החג ינחה אתכם בבחירת הצבעים, הרהיטים וכמובן מוצרי השינה שיגרמו לחדר השינה שלכם להרגיש ממש כמו חדר בבית מלון. השתמשו ברוח החג כדי לקבל את הדחיפה הקטנה ולהתחיל את פרויקט העיצוב שכבר מזמן תכננתם. בהצלחה!