איך לשמר עובדים בתקופת החגים? 5 טיפים מנצחים

כך תתמכו בעובדים בזמן החגים כדי שיחזרו למשרד מלאי אנרגיה מחודשת!

תקופת החגים היא זמן מורכב לכל בעל עסק ובוודאי למחלקות משאבי האנוש. חשוב לנו לשחרר את העובדים עד כמה שניתן, לאפשר להם להנות עם המשפחה ולנצל את ההזדמנות לצאת לחופשה ארוכה, לבלות, לאגור כוחות ולהתחדש. מהצד השני אנחנו לא רוצים לנתק קשר לגמרי, אלא להמשיך לתמוך בהם גם בתקופת החופש ולוודא שהם חוזרים למשרד רעננים, מלאים בכוחות מחודשים ומוטיבציה. איך נוכל לדאוג לרווחת העובדים בחודש עם הכי הרבה חגיגות בשנה? קבלו 5 טיפים מנצחים שכדאי ליישם כבר בראש השנה הקרוב!

1. איזון היא מילת המפתח!

אחד האתגרים המהותיים בתקופת החגים הוא לשמור על תוצרים ושירות ברמה גבוהה למרות שיש פחות ימי עבודה במהלך החודש. במקרה הזה - איזון היא מילת המפתח. כדאי להיערך מראש עד כמה שניתן עם משימות שאפשר לסגור מראש ובמקביל ליידע את הלקוחות שייתכנו עיכובים בשירות. 


המטרה היא למנוע מצב של מעבר קיצוני מדי בין ימים כיפיים עם המשפחה בים לבין ימים מבאסים במשרד. חשוב לשמור על אווירה נינוחה ולא לחוצה למרות שהמשימות אולי מצטברות ולגלות הבנה בנוגע לתקלות עד כמה שניתן. זכרו שתקופת החגים אמנם מורכבת ברמה התפעולית, אבל היא מאפשרת לעובדים שלכם להתנתק, להתמלא בכוחות, לנוח ולהיטען מחדש. זה חיוני להמשך עבודתם ולהצלחה של העסק בטווח הארוך!


2. שחררו את המיילים והווצאפ.

בתקופת החגים כדאי להיות אקסטרה רגישים לגבי יצירת קשר עם העובדים מחוץ לשעות הפעילות. נסו לצמצם אינטראקציה למינימום האפשרי. שלחו להם הודעה עם איחולים, ספרו להם שאתם גאים בהם ומצפים מהם לקחת את הזמן כדי לבלות עם המשפחה ולא לחשוב על עבודה. לא תאמינו כמה הם יעריכו זאת! דחו כל משימה או פרויקט חדש לאחרי החג וכך תאפשר להם להתכונן נפשית ולהגיע לאחר מכן לעבודה עם כוחות מחודשים.


3. פנקו את העובדים במנוחה איכותית עם מתנות שוות!

אם כבר אתם מעודדים את העובדים לקחת מנוחה - אז עד הסוף! התאימו את השי לחג לאווירת החופש וההתחדשות. פנקו את העובדים בכריות פרימיום איכותיות, שמיכות מלטפות ומצעים רכים כמו עננים! אלו מתנות מתחשבות שידגישו בפני העובדים עד כמה הם חשובים לכם, לא רק כתפקיד שהם ממלאים אלא כבני אדם שזקוקים למנוחה ורגיעה. אלו מתנות שבאמת ישמשו אותם וכולם ישמחו לקבל!


4. זמן לחגוג את ההישגים הצוותיים!

מעבר למנהג הקבוע של חלוקת תפוח בדבש ושי לחג, ראש השנה הוא הזדמנות לחגוג הישגים ולהרעיף על העובדים שלכם את ההערכה שמגיעה להם. נצלו את יום העבודה שלפני החופשה כדי להודות להם על ההשקעה והמסירות ותדרכו את ראשי הצוותים והמנהלים להכיר במאמצי העובדים והעובדות. כך תחזקו את תחושת השייכות שלהם לחברה ותבטיחו שיצאו לחופשה עם חיוך גדול.


5. זהו את הצרכים האישיים של כל עובד/ת

הטיפ האחרון שלנו לשימור תחושת השייכות והמסירות של העובדים לאורך תקופת החגים הוא להכיר בכך שלכל אחד מהם יש צרכים שונים. יש אנשים ששומרים על המסורת היהודית ויש כאלו שהמסורת שלהם היא לטוס בכל חג. יש אנשים שדווקא אוהבים לעבוד בזמן החג כי יש יותר שקט ונחת במשרד ויש את מי שרוצים לחתום את כל ימי החופש בבת אחת. נסו להיות גמישים ומלאי הבנה, להפגין רגישות והכלה לצרכים המגוונים ולבקשות האישיות של כל אחת ואחד. העובדים יעריכו זאת וזה ישתלם לחברה בטווח הרחוק!


אמצו את עונת החגים כהזדמנות לטפח בקרב העובדים תחושת התחדשות! כשאתם משקיעים משאבים ותשומת לב ברווחת ומנוחת העובדים זה באופן טבעי מתורגם לשגשוג והגברת הפרודוקטיביות, הנאמנות לחברה והיצירתיות. מאחלים לכם חג שמח, שקט ומלא שנ"צים!