אתם לא עצלנים! 5 סיבות שמקשות עליכם להתרכז בעבודה

מכירים את הבקרים האלה שכל כך קשה לקום מהמיטה, להתלבש ולצאת לעבוד? תוך כדי שאתם מערבבים את הקפה רגשות האשמה מזדחלים (ואתם חולמים להזדחל חזרה אל בין הסדינים). עם התיק על הגב אתם סוגרים את הדלת בחוסר חשק ויוצאים לעבודה, פותחים את המחשב אבל פשוט לא מצליחים להתרכז? בקפה השלישי כבר ממש נמאס לכם ואתם מכריזים שזהו זה: אתם פשוט עצלנים. אפשר לזרוק את כל החלומות והמטרות לפח כי גורלכם נחרץ.


אז רגע לפני שאתם קופצים למסקנות נמהרות, תרשו לנו להציע עוד כמה סיבות לתופעה. הכירו 5 גורמים נוספים שעלולים להשפיע על רמת המיקוד והריכוז שלכם בעבודה (ואיך לנסות להתגבר עליהם):


  1. אתם פשוט לא ישנים טוב


אחד הגורמים המשפיעים ביותר על היכולת שלכם להתרכז ולקדם משימות בעבודה היא איכות השינה שלכם. השינה משפיעה על בריאותכם הכללית, על היצירתיות, המיקוד ויותר מכל על הפרודוקטיביות שלכם לאורך היום. 


יש לא מעט דרכים שבהם תוכלו לשפר את איכות השינה שלכם וכך להכין את עצמכם לימי עבודה יותר יעילים. החל מאימוץ רוטינת ערב קבועה, דרך הפחתת צריכת אלכוהול ועד עיצוב וריהוט מחדש של חדר השינה. מוצרי שינה איכותיים כמו מזרן נכון שיפחית כאבי גב, כריות שיתמכו את הראש והצאוור בעזרת ספוג זיכרון (ויסקו) ומצעים רכים ונעימים יכולים לעשות הבדל עצום בחווית השינה שלכם. אל תתפשרו על זה.


  1. המצב הביטחוני המתוח משפיע עליכם


יש דברים שרק ישראלים יוכלו באמת להבין. כשפותחים את החדשות והלב מתכווץ בגלל אירועים ביטחוניים, איך אפשר לצפות מאיתנו לתפקד כרגיל? ברור שהמצב בארץ משפיע גם על הביצועים שלנו בעבודה. אז לפני הכל חשוב לנו לנרמל ולהגיד שזה בסדר, זה אומר שאתם אנושיים. 


אם אתם מרגישים צורך בייעוץ וסיוע של אנשי מקצוע, שקלו לשתף בכך חבר/ה או אפילו את המנהל/ת שלכם שיוכלו לעזור. יש חברות שמציעות ליוויים כאלה ואחרים ללא תשלום לעובדיהם! שנית, נסו לצמצם עד כמה שניתן התעדכנות בחדשות ולהגביל צפיה בסרטונים שקשורים למצב לזמנים קבועים לאורך היום. זכרו, אם אתם מאפשרים לעצמכם לחיות, זה לא אומר שאתם מנותקים. להפך, אתם שומרים על החוסן של כולנו.


  1. אתם זקוקים ליותר גמישות בשעות העבודה


סיבה נוספת שבגללה אתם מתקשים להתרכז במהלך יום העבודה יכולה להיות הצורך שלכם בשעות עבודה גמישות יותר. בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מאפשרות לעובדים לעבוד מהבית או באופן היברידי וזאת כבר לא בקשה הזויה להתאים את שעות העבודה לצרכים שלכם! יש אנשים שבאופן טבעי מתרכזים על הבוקר, אחרים הם "ציפורי לילה", ויש כאלה שבלי שנ"צ לא שורדים את היום. לא תאמינו איזה שינוי עצום התאמה של שעות העבודה לשעון הביולוגי של גופכם יכולה לעשות!


  1. עצבות חורף מתגנבת פנימה


אין מה להכביר במילים נכון? כשהחורף בחוץ והגשם לא מפסיק לרדת זה עלול לעורר מה שנקרא - באססה רצינית. כבני אדם זה הגיוני לגמרי שמצב הרוח והיכולות שלנו יושפעו מעונות השנה. גם עץ ופרח לא יכולים לפרוח ולתת פרי 356 ימים כל שנה! גם דובים זקוקים לשנת חורף! (חוץ מפנדות, הם פשוט מנמנמים ואוכלים כל הזמן). אז אל תקחו את זה קשה ונסו לפנק את עצמכם בדרכים שונות כדי להרים קצת את המורל (אולי זה הזמן להשקיע במצעים שאתם חולמים עליהם כבר יותר מדי זמן?).


  1. מרחב העבודה שלכם לא מסודר


חלל עמוס יכול להוביל למוח עמוס. אם השולחן שלכם, או "שולחן העבודה" במחשב שלכם מבולגנים עד אפס מקום ורגל ימין לא יודעת איפה רגל שמאל, זה כנראה משפיע על יכולת הריכוז שלכם. לפעמים כל מה שצריך כדי לשנות אווירה ולהתחיל את יום העבודה באנרגיה טובה זה רק לסדר או לעצב מחדש את פינת העבודה.


בקיצור, יכול להיות שעוד מוקדם מדי להכריז שאתם אנשים עצלנים והכל אבוד. ככל הנראה יש סיבה אחרת, או אפילו כמה סיבות במקביל שמקשות עליכם להתרכז. הצענו כאן חמש סיבות פחות מוכרות, אבל הן רק קצה הקרחון! יכולים להיות עוד אלף ואחד דברים שמכבידים עליכם ומסיתים את הראש ממשימות העבודה. השקיעו את הזמן כדי לחשוב על הדברים ולטפל באופן נקודתי בבעיה. ואל תשכחו להיות סלחנים כלפי עצמכם, כי תקופות כאלה עוברות על כו-לם. בהצלחה!