הטריק שיגשים לכם חלומות לפני השינה

כולנו רוצים להגשים חלומות, אבל בין החלום למציאות יש לפעמים פער לא קטן. בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מצביעים על גורם אחד שיכול לסייע לנו להגשים חלומות גדולים, וחשוב מזה - להינות מהדרך. כדי להסביר מהו אותו גורם נספר לכם על ניסוי קטן שנערך בארצות הברית: קבוצה של מדענים נתנה למספר אנשים למלא שאלון שבוחן את מידת האושר שלהם ואז ביקשו מהם לכתוב מכתב הודיה למישהו קרוב אליהם. לאחר מכן הגישו להם טלפון וביקשו מהם להתקשר לאותו  האדם ולהקריא לו את המכתב. בסוף השיחה המרגשת נתנו להם שאלון נוסף שמודד את מידת האושר שלהם אבל שינו את השאלות כך שהם לא יזהו שלמעשה מדובר בשאלון דומה. התוצאה הייתה מדהימה. אצל כל הנבדקים מידת האושר במבחן השני הצביעה על עליה של 4-19 אחוזים. בנוסף לזה, לפי המחקר אנשים שהיו הכי פחות מאושרים בתחילת הניסוי היו אלו שהשינוי אצלם היה הכי דרמטי. כלומר - הפעולה של הוקרת תודה השפיעה באופן העמוק ביותר דווקא עבור האנשים שנמצאו בתקופה קשה או חשוכה בחייהם.
לצד המחקר הזה נערכו עוד עשרות מחקרים בכל רחבי העולם שמצביעים על הקשר ההדוק בין הודיה לבין הצלחה, תחושת משמעות בחיים וגם הגשמת חלומות. היא ממלאת אותנו במחשבות חיוביות ומוסיפה לחיינו אושר ומוטיבציה להוציא לפועל רעיונות. תרגול יומיומי של הוקרת תודה יכול להוריד את לחץ הדם, לשפר את הבריאות הפיזית והנפשית, לעזור בתחושת רעננות לאורך היום, להעלות את רמות ויכולות החמלה שלנו כלפי עצמנו וכלפי אחרים. בנוסף, הוקרת תודה מסייעת לנו להתמקד בהווה ולא בעבר, לשחרר מחשבות מעקבות, מתח וחרדה וכך לזהות הזדמנויות ולפעול במרץ לקידום החלומות שלנו.

הוקרת תודה לפני השינה


אז מה הקשר בין הוקרת תודה לבין שעת השינה? אחת הדרכים הטובות ביותר לתרגל הודיה ביומיום היא לקבוע זמן קבוע בלוח הזמנים שבו אנחנו יושבים וכותבים (או לפחות אומרים בקול רם) על מה אנחנו מודים היום. אנחנו ממליצים להניח פנקס תודות ועט ליד המיטה. בכל ערב, כשאתם נשכבים על מזרן פנדה הנעים ומתכסים בשמיכה רכה ומפנקת, הרימו את הפנקס וכתבו שלושה דברים עליהם אתם מודים הערב. הפעולה הפשוטה הזאת יכולה להשפיע באופן עמוק על חייכם, על מידת האושר שלכם ועל מערכות היחסים שלכם.
אם יש חלום ספציפי שאתם רוצים להגשים, תוכלו לכתוב תודות שקשורות אליו באופן ישיר. למשל, אם החלום הוא לטייל בדרום אמריקה, תוכלו למקד את התודות שלכם בהודיה על המרחבים הפתוחים, על ההרפתקאות שיש כבר עכשיו בחייכם, על היצר שלכם לגלות דברים חדשים וכן הלאה. אם החלום הוא לכתוב ספר תוכלו להודות על המילים, על השפה, על ספרים נהדרים שקראתם וכן הלאה. אבל גם אם אין חלום מסוים שאתם רוצים להגשים בעזרת הודיה, תוכלו לתרגל אותה ולהינות מכל שאר היתרונות שהיא מציעה. 
בין היתר, הודיה באופן קבוע לפני השינה משפרת את איכות השינה עצמה! התמקדות ברגעים הטובים של היום מסייעת לפיתוח חשיבה חיובית, להרפייה ממחשבות טורדניות שמקשות על הרדמות ומפנה מקום לשנת לילה נינוחה. במחקר שבדק 400 נבדקים שסבלו מהפרעות שינה, 40% מהם דיווחו שהם נרדמו מהר יותר כאשר תרגלו הוקרת תודה לפני השינה. אז מה דעתכם? הלילה תנסו את הטריק שלנו? מוזמנים לספר לנו איך זה גרם לכם להרגיש…