העבודה מהבית מורידה את המורל? כך תעלו אותו בחזרה!

5 דרכים לפנק את העובדים מהבית ולשמור על המורל גבוה

למעבר לעבודה מרחוק ברוב החברות כיום יש מגוון יתרונות אבל גם כמה חסרונות. מצד אחד עבודה מהבית מציעה לעובדים גמישות, תחושה שסומכים עליהם, נוחות, איזון טוב יותר בין הבית לעבודה וכמובן אפשרות לקום קצת יותר מאוחר בבוקר (אנחנו תמיד בעד לישון כמה שיותר). מהצד השני היעדר האינטרקציה הפיזית פנים אל פנים עם קולגות והסחות דעת פוטנציאליות יכולות להביא לירידה במוטיבציה, תחושת ניתוק ובדידות במהלך יום העבודה. כדי לצמצם את האתגרים עד כמה שניתן אספנו עבורכם חמש אסטרטגיות יעילות לשמור על המוטיבציה ולפנק את העובדים מהבית כולל מתנות מתחשבות שיצרו עבורם סביבה ביתית נעימה יותר ויזכירו להם שאתם חושבים עליהם גם מרחוק!

 

5 דרכים יצירתיות לפנק את העובדים מרחוק ולהעלות בחזרה את המורל

פעילות וירטואלית לחברי הצוות:

לא חייבים לצאת מהבית כדי לארגן פעילות צוותית מגבשת. רק תסגרו בלו"ז של כל חברי הצוות שעתיים באופן חד פעמי או קבוע שבהן עוסקים בפעילות מגבשת דרך המסך. זו לא ישיבת הצוות הרגילה שבה מדברים על עבודה אלא יותר כמו תחליף לכל אותן שיחות מסדרון והפסקות קפה משותפות שנחסכות מהעובדים בבית. תוכלו לתכנן בעצמכם פעילות אינטראקטיבית כמו שאלון מקוון או משחק או שתחלקו בין חברי הצוות אחריות כך שבכל פעם מישהי אחרת תוביל את הפעילות במפגש. החיבור הקבוצתי דרך המסך לא רק יספק הפוגה מהעבודה הרצופה אלא גם יעלה את התמיכה, שיתוף הפעולה והעזרה ההדדית לאורך שעות העבודה.

 

תגמלו את העובדים על הישגים ותהליכים מוצלחים:

הכרה בתרומת העובדים לחברה היא המפתח להגברת המוטיבציה והפרודוקטיביות. הראו להם זאת דרך הודיה והצגת ההצלחות במפגשים וירטואליים ודרך שליחת מיילים מפרגנים אליהם (אל תשכחו לכתב למייל את כל הנוגעים בדבר). דרך נוספת לתגמל את העובדים היא לרכוש עבורם שובר מתנה דרכו הם יוכלו לבחור את המוצר שהכי ישמש אותם.

 

ספקו הזדמנויות להתפתח וללמוד מרחוק:

עודדו צמיחה והתפתחות מקצועית על ידי סדנאות וירטואליות ומתן גישה לעובדים לקורסים מקוונים ותוכניות פיתוח אישי ועסקי. תוכלו להציע להם גם מנטורינג דרך הזום עם איש או אשת מקצוע בכירה יותר מחוץ או בתוך החברה ובכך להדגיש את המחויבות שלכם להתפתחות שלהם.

 

הפכו את הסביבה הביתית לנעימה ויוקרתית יותר:

אחד הדברים הכי כיפיים בעבודה במשרד משופץ ויפה הוא שמרחב העבודה נראה נהדר ועושה חשק להמשיך לעבוד. פנקו את העובדים מרחוק במתנות שימושיות לבית כדי להפוך אותו למגניב כמו משרדים של חברת הייטק. החל ממגבות פרימיום שהם יוכלו להניח בשירותים, דרך מזרן כלבים איכותי לבעלי הכלבים שביניהם ועד פוף משגע שהם יוכלו להניח בחדר העבודה ולנוח עליו בין משימות.

 

עזרו לעובדים שלכם לישון טוב יותר!

אחד היתרונות המדהימים של עבודה מהבית הוא שאפשר לישון עד קצת יותר מאוחר כי לא צריך להתלבש בלחץ ולעמוד בפקקים עד שמגיעים למשרד. מקסמו את היתרון הזה ועודדו את העובדים להפוך את חדר השינה לממלכה שתמלא אותם באנרגיה ותסייע להם לקום לכל יום עבודה רעננים ומרוכזים. הקפידו לסיים את ימי העבודה בשעות סבירות, שמרו על תקשורת עסקית רק במהלך שעות העבודה וציידו את העובדים במתנות שימושיות לחדר השינה. שלחו להם כריות מלאות פתיתי ויסקו, מצעים רכים ושמיכות קלילות וכך תראו שבאמת אכפת לכם מהרווחה הכללית והבריאות הפיזית והנפשית שלהם.

 

עבודה מהבית עלולה להוריד את המוטיבציה של העובדים, אבל עם האסטרטגיות הנכונות אפשר בקלות להעלות אותה בחזרה למעלה! השתמשו בטיפים היצירתיים שלנו ובנו צוותים חזקים ומחויבים דרך הכרות ותגמולים, פעילויות לחיזוק קשרים בינאישיים והזדמנויות להתפתח מקצועית. זכרו שעדיף להשקיע במתנות באמת שימושיות ואיכותיות מאשר בפיצ'יפקעס קטנים שלא ישמשו את העובדים לטווח הרחוק והם ישכחו מהר מאוד. עזרו להם להפוך את הבית למרחב שנעים לעבוד ממנו וחזקו את תחושת השייכות שלהם לצוות ולחברה. בהצלחה!