חלמת חלום מפחיד? זו המשמעות שלו!

חלמת חלום מפחיד? זו המשמעות שלו
רובנו מצפים לעצום את העיניים לשנת הלילה ולצלול לחלומות מתוקים על טבע קסום, הגשמת שאיפות ופנטזיות נפלאות. לא סתם אנחנו מתארים דברים חיוביים במיוחד כ-"חלומיים!". בפועל, לא כל החלומות שלנו נראים כך. לפי מחקרים אנשים יחלמו בין 11-42 סיוטים בשנה. חלומות רעים אינם נעימים ועלולים אפילו להעיר אותנו בבהלה באמצע הלילה. אתם בוודאי חושבים שהחלומות שלכם יחודיים ומאפיינים אתכם בלבד, אבל האמת היא שישנם דימויים שחוזרים אצל לא מעט חולמים וחולמות. מה משמעות החלומות המפחידים שלנו ואיך אפשר לצמצם אותם למינימום האפשרי? על השאלות הללו ננסה לענות.


 
  • מה המשמעות של חלום על שיניים נופלות?
  • אנשים רבים מתרבויות שונות מספרים כבר שנים שחלמו חלום על שיניים נופלות. במקומות מסוימים מקשרים חלומות אלו לפחדים כמו פחד, חשש להגיד משהו שלא במקום או לפלוט סוד. במקומות אחרים נפילת השיניים מקושרת להישרדות משום שהן חיוניות לצורך הבסיסי של אכילה. ישנם גם פירושים חיוביים יותר לחלום על נפילת שיניים. בתרבויות מסוימות זה נחשב לסימן לצמיחה. הרי כאשר שיני החלב של ילדים נופלות זהו סימן להתבגרות ולהתחזקות שלהם. אם אתם סובלים מכאבי שיניים, צומחת לכם שן בינה או שאתם מצפים לביקור קרוב אצל הרופאה או השיננית - יכול להיות שזו הסיבה לחלום.
     
  • מה אומר חלום על נפילה לבור או נפילה מבניין?
  • גם חלומות על נפילה חוזרים אצל אנשים רבים. זה יכול להיות חלום על נפילה מגג או מרפסת, חלום על נפילה לים, חלום על נפילה ממטוס או חלום על נפילה של מישהו אחר. רוב הפרשנויות מקשרות חלומות על נפילה לתחושה של איבוד שליטה. מצד אחד זה יכול להיות עבורנו סימן שהגיע הזמן לשחרר שליטה ולהרפות ממשהו. מצד שני אולי משהו בחיינו מטריד אותנו והחלום יעודד אותנו לדבר על הנושא יותר בפתיחות ולהשיב לעצמנו תחושה של ביטחון ויציבות.
     
  • מה המשמעות של חלום על עורב?
  • חלומות על עורבים יכולים להצביע על מגוון משמעויות. בתרבויות מסוימות העורב מייצג חוכמה וניסיון. בתרבויות אחרות הוא נחשב למבשר רעות ואפילו לסמל המוות. בעולם המודרני פחות מקובל להאמין שחלומות מספרים לנו משהו על העתיד. פסיכולוגים טוענים שהחלומות הם ייצוגים של תחושות ומחשבות בתוכנו, ודווקא יכולים לעזור לנו להתמודד עם בעיות בהווה.
     
  • מה המשמעות של חלום על נחש?
  • אמנם בסיפור בראשית הנחש נחשבת לחיה ערמומית ומפחידה, אולם לפי מסורת הקבלה היהודית חלומות על נחשים הם לרוב בעלי משמעות חיובית. הכשת נחש בחלום מקושרת לגדילה בפרנסה, לשפע ולהטבה במצב הבריאותי של החולם. במסורות רבות הנחש מקושר גם למיניות ופריון. נשים מספרות שחלמו על נחשים ומעט לאחר מכן גילו שהן הרות.
     
  • מה המשמעות של חלום על חטיפה?
  • חלום על כך שמישהו חוטף אותך עלול להצביע על תחושה של תקיעות בחיים. אם אתם מתמודדים עם איזשהו אתגר מקצועי או אישי ומרגישים כלואים או חסרי יכולת תמרון - יכול להיות שזה מה שהחטיפה בחלום שלכם מייצגת. פירוש נוסף מתייחס לחוסר הרצון שלנו לקחת אחריות על דבר מה. במקרה זה החטיפה בחלום כאילו פוטרת אותנו מאשמה ומהווה פתח מילוט. 

    כל הפירושים הללו מעניינים אבל חשוב להדגיש שבסופו של דבר חלומות הם כן אישיים ונוצרים מתוך התת מודע שלנו. מאוד יכול להיות שהחלום שלכם מסמל דברים אחרים לגמרי מהפירושים הללו. לפעמים חלומות מושפעים ממשהו שראינו בטלוויזיה לפני שנרדמנו או ממשהו ספציפי שמציק לנו בעבודה; לכן קחו את הפירושים הללו בעירבון מוגבל. אם אתם באמת רוצים לדעת מה פירוש החלום שלכם תפנו קודם כל לאינטואיציה. מה המחשבה הכי אינסטינקטיבית שהחלום מעלה בכם? רוב הסיכויים שזוהי הסיבה שהוא הגיע לבקר. 
    שנת הלילה היא הזדמנות עבורנו לעבד נושאים שלא תמיד יש לנו המוכנות, הזמן או הרצון להתמודד איתם בזמן עירות. עצם זה שדבר מה פקד אותנו בחלום לא בהכרח אומר עלינו משהו. זה גם לא חייב להיות סימן שעלינו לקחת צעד מסוים או לשנות כיוון. זאת בסך הכל מחשבה שמבקשת את תשומת הלב שלנו. אחת הדרכים לצמצם את החלומות הפחות נעימים היא לאפשר גם לרגשות שליליים ופחדים לעלות ביומיום. אפשר לדבר על חששות או מחשבות שמביכות אותנו עם חברים קרובים, משפחה או אנשי מקצוע. בנוסף, חוקרים מסוימים טוענים שהמנעות ממזון ובעיקר ממוצרי חלב ומשתיית אלכוהול כשעה לפני השינה יכולים לסייע בהפחתת סיוטים ובשינה טובה יותר. לבסוף, תמיד מומלץ לוודא שאתם ישנים במיטה נוחה על מזרן איכותי. חוויית שינה מצוינת מתחילה במוצרי שינה שמתאימים בדיוק להעדפות שלכם.