כך תגשימו חלומות כבר בשנה הקרובה!

נצלו את ראש השנה כדי לחלום בגדול - ולהגשים!

ראש השנה כבר בפתח והוא מביא איתו אנרגיה מחודשת, מוטיבציה וציפיה שממלאות את האוויר. זו הזדמנות נדירה ומיוחדת לעצור רק לרגע את השגרה העמוסה ולחזור לכל אותם חלומות גדולים ומרגשים שתמיד רציתם להוציא לאור ואיכשהו נשארו במגירה. אנחנו בפנדה מאמינים שהדרך להשגת היעדים והחלומות שלכם מתחילה בטיפוח הרגלים נכונים (וכמובן ששנת לילה טובה היא אחד מהם!). לכבוד החג אספנו 5 טיפים שיעזרו לכם להפוך את המטרות, השאיפות והחלומות הנפלאים שלכם למציאות. מוכנים? 

 

1. הגדירו את החלומות שלכם בצורה ברורה

השלב הראשון בהגשמת כל חלום הוא לכתוב או להגיד אותו במילים ברורות. לפעמים זה כלשעצמו מחולל שינוי של ממש! נצלו את רוח החג של ראש השנה כדי להודות מול עצמכם מה באמת חשוב לכם ואתם רוצים להשיג השנה. זו ההזדמנות שלכם להיות אמיצים, לדמיין ולהגדיר בצורה ברורה את החלום. שימו לב שזה החלום שלכם, לא של ההורים, החברים או בני הזוג אלא הדבר המיוחד הזה שבוער לכם בבטן ומתחשק לכם להוציא! זה לא חייב להיות חלום גדול - אבל הוא חייב להיות שלכם.

2. סגלו הרגלים קטנים ועקביים

כשהאנרגיות של תחילת השנה מציפות אותנו קל להיסחף ולהתפתות לבצע שינויים גדולים בבת אחת. בפועל, רוב האנשים מציבים מטרות גדולות אבל מוותרים עליהן בערך חודש אחרי תחילת השנה. הדרך להתמיד ולהגשים היא להתרכז דווקא בשילוב הרגלים קטנים, יומיומיים ועקביים שלאורך זמן יובילו להישגים. 

תשאלו את עצמכם - מהם שלושת ההרגלים הקטנים והמשמעותיים ביותר שאתם יכולים לשלב כבר ממחר בשגרה שלכם ויגרמו בטווח הארוך להגשמת החלום? רוצים לכתוב ספר? אולי כל מה שצריך זה לשריין 10 דקות של כתיבה בכל יום. רוצים לטוס לטיול גדול בחו"ל? אולי אפשר להתחיל עם חיסכון כספי של 50 ש"ח בכל חודש. לאט לאט ההרגלים שיתקבעו יתחזקו ויגדלו ויחד איתם החלום יתקרב! אל תשכחו להכיר גם בהישגים הקטנים ולחגוג כל שלב והתקדמות בדרך.

3. טפחו את הגוף וצרו שגרת שינה בריאה

המסע להגשמת החלומות שלכם דורש אנרגיה, מיקוד ונחישות. החלום אולי מתחיל במחשבה ובדמיון אבל לא ניתן להגשים אותו מבלי לדאוג גם לרווחת הגוף, והיא מתחילה בשינה טובה! מחקרים מוכיחים ששינה איכותית מסייעת להתמודד עם אתגרים טוב יותר, לנצל הזדמנויות ולשמור על החוסן הנפשי הדרוש כדי לעבור מכשולים. 

השקיעו במוצרי שינה איכותיים כמו מיטה נוחה, מזרן ויסקו (ספוג זיכרון) תומך וכריות רכות. כסו את המיטה במצעים צבעוניים שיעשו לכם חשק להירדם בשלווה במקום לגלול עוד שעה ברשתות החברתיות. ספקו לגוף שלכם את התמיכה שהוא זקוק לה ותקומו כל בוקר רעננים ומוכנים יותר לפעול למען המטרות שלכם.

4. היעזרו במדיטציה והרפיה כדי להיטען מחדש

בדיוק כמו שאנחנו זוכרים למלא דלק באוטו ולקחת אותו לטיפול, כך חשוב שנעניק לעצמנו את המנוחה ו"התחזוק השוטף" להם אנו זקוקים כדי להגשים חלומות. רבים מאיתנו רגילים לשגרה עמוסה ושוחקת של עבודה גם ככה, ולהוסיף בין המשימות הקיימות עוד פרויקטים ומטרות זאת לא משימה קלה. כדי להשאר ממוקדים ומלאים באנרגיה היעזרו בתרגול מדיטציות והרפיות. 

עמעמו את האורות וכנסו למיטה הנוחה, בעדיפות לשכיבה על הגב. הניחו את הראש על כרית נעימה והרגישו איך כל שריר ושריר בגופכם נרפה אל המזרן ונזכר שהוא תמיד יכול להישען ולהיתמך. עצמו את עיניכם והאזינו למדיטציה מודרכת או שפשוט תתרכזו באוויר שנכנס ויוצא מהריאות כדי להרגע ולהתמלא בכוחות.

5. תכננו את ההצלחה בעזרת תרגילי כתיבה ומחשבה

העזרו בתרגילי כתיבה לעיבוד השנה שעברה ולתכנון השנה החדשה שבפתח. למדו מטעויות העבר והרשו לעצמכם לחלום בגדול ולדמיין בדיוק כיצד אתם רוצים שהשנה הקרובה תיראה. התבוננו פנימה והעמיקו בשאלות שלרוב אין זמן אפילו לחשוב עליהן. למה בכלל חשוב לכם להגשים את החלום הזה? מה נותן לכם השראה? מה עלול לעכב אתכם בדרך? שקלו להשקיע בכלי עזר כמו חוברת תכנון שנה מובנת שתסייע לכם לאורך התהליך.

כשאווירת החגים בפתח, זו הזדמנות ייחודית ומהנה לשבת, לחלום, לתכנן וליצור מחדש את השגרה שלכם. הציבו מטרות מרגשות, טפחו הרגלי שינה בריאים, צרו בחדר השינה מרחב תומך כדי להיטען ולהירגע וצאו לדרך חדשה! אנחנו בפנדה מאחלים לכם שנה מלאה בחלומות שיתגשמו ואפשרויות אינסופיות! אתם כמובן כבר יודעים מה החלום שלנו - לעזור לכמה שיותר ישראלים לישון טוב ובריא יותר!