כך תהנו מחופשה חלומית בלי לשלם על מלון!

אווירת החופש הגדול שוטפת את הארץ וכולנו חולמים על בטן גב בתאילנד! בפועל, לא תמיד יש לנו זמן ומשאבים להשקיע בתכנון חופשה ארוכה בחו״ל. אם גם אתם נתקעתם עם המון חשק ובלי כרטיסי טיסה הכתבה הזו בדיוק בשבילכם. עם קצת השקעה, יצירתיות ודמיון, תוכלו ליצור את חופשת החלומות מבלי להתרחק מהבית. 


באנגלית קוראים לזה ״staycation", קונספט שהומצא ב-2008 בארה״ב בעקבות המשבר הכלכלי והוביל משפחות רבות להעדיף חופשות ביתיות על פני חופשות יקרות ביעדים שונים. הרעיון מאוד פשוט, לוקחים כמה ימי חופש מהעבודה ומעדכנים את כולם שאתם לא זמינים, יוצרים בבית אווירת בית מלון מפנקת, מכבים מיילים וטלפונים ויוצאים לחקור את המסעדות, הפראקים והאטרקציות המגניבות בסביבה הקרובה. מוכנים ללמוד צעד צעד איך עושים את זה נכון? תמשיכו לקרוא!


לפני הכל, מה ההבדל בין vacation ל- staycation?

ההבדל הראשי והחשוב ביותר הוא מחיר החופשה. כשעושים חופשת-בית, משלמים הרבה פחות פשוט משום שלא משלמים על כרטיסי טיסה ומלון או דירת אירוח. אמנם מסביב הנופים יהיו מוכרים יותר, אבל אם כל מה שאתם צריכים זה "ברייק" מהעבודה ושינוי אווירה, תוכלו לקבל בדיוק את אותו האפקט גם במחיר הנמוך. כל מה שתצטרכו הוא לעקוב אחרי כמה כללים פשוטים.

1. תתכוננו ל-staycation כמו לכל חופשה אחרת

טרם ה"יציאה" לחופשה, תתכוננו אליה ממש כפי שהייתם עושים לקראת כל חופשה רגילה. אם אתם מאלו שאוהבים לתכנן לו"ז מלא אטרקציות, תדאגו לבדוק מראש אילו פינות חמד, מעיינות, מקומות נסתרים, פארקים או מוזאונים נמצאים בקרבת הבית. סמנו על המפה או רשמו לכם במסודר את כל אותן נקודות חן שתמיד רציתם לבקר ואף פעם לא היה לכם זמן. בדקו איזה סרטים מוקרנים בקולנוע והזמינו מקום מראש במסעדות משובחות באזורכם. המנעו מהליכה למסעדה הקבועה שלכם ופנקו את עצמכם בארוחה מיוחדת שתעזור לכם לצאת מהשגרה. זו הזדמנות לגלות מחדש את האזור שבו אתם גרים ולצבור בו זכרונות בלתי נשכחים!

2. אווירת בית מלון מתחילה בחדר השינה

אחרי שתכננתם את הלו"ז לימי החופשה, הגיע הזמן לעשות לבית "מייקאובר" כך שירגיש ממש כמו בית מלון. השלב הראשון והחשוב ביותר הוא לעצב מחדש ולאבזר את חדרי השינה. זו הזדמנות לבדוק את מצב המיטה והמזרן שלכם ולפנק את עצמכם במוצרים חדשים, איכותיים, עם ריח נפלא ורכות מושלמת כמו שיש בחדרי אירוח. זכרו שכשאתם בוחרים בחופשת-בית אתם חוסכים אלפי שקלים על נסיעות ומלונות ולכן זו הזדמנות נדירה להלביש את הבית מחדש כדי לא להתפשר על על תחושת ההתחדשות שתמיד מלווה חופשות בחו"ל. השקיעו בכריות ממולאות ספוג זיכרון (ויסקו) שיתמכו באזור הצאוור והראש ויבטיחו הקלת לחץ מהשרירים התפוסים ומנוחה אמיתית. לבסוף, החליפו את הסדינים הישנים בסדינים צבעוניים ומרעננים והוסיפו שמיכות מפנקות בכל חדרי השינה בבית.

3. הפכו את השירותים לספא 

בשלב הבא, נרצה להפוך את השירותים שלכם למיני ספא אצלכם בבית. הוסיפו לחדר האמבטיה סט מגבות פרימיום יוקרתיות שיעניקו תחושה מלטפת של פינוק מיד עם סיום הרחצה. קשטו את החדר בנרות ארומטיים, סבונים ריחניים ושקלו להוסיף מוזיקה נעימה ברמקול. 

4. כנסו למיינדסט חופשה

לבסוף, הצעד האחרון ואולי החשוב ביותר ביצירת חופשת-בית חלומית הוא להכנס למיינדסט הנכון. כבו את הטלפון הנייד, התנתקו מהמיילים ותקחו את החופשה הזו בשיא הרצינות. זו לא סתם העמדת פנים, זה שינוי מחשבתי נחוץ על מנת לאוורר את הגוף והנפש מהיומיום ולוודא שמטרת החופשה שלכם תושג במלואה.


אנחנו מאמינים שלא צריך לרוקן את הכיסים כדי להנות מאווירה מושלמת של מנוחה ולהטען מחדש. לפעמים כמה שדרוגים קטנים, הכנה מראש ותכנון טוב יכולים להיות כל מה שחלמתם עליו. מאחלים לכם חופשת-בית מרגיעה ונעימה ובטוחים שהיא תהיה כזאת אם תאמצו את הטיפים שלנו!