איך מנקים מזרן ושומרים עליו לאורך זמן? - עשה ואל תעשה

על מה אתם מעדיפים לישון? מזרן שיש בו אבק, עובש, כתמים שונים ומשונים או על מזרן נקי?  

מזרן מלוכלך שאינו מטופל עלול לפגוע באיכות השינה שלכם ובמקרים מסוימים גם בבריאות שלכם. אז אם אתם לא רוצים לישון עם דברים שלא התחתנתם איתם, תקראו את הכתבה הבאה

שמירה וניקוי של מזרן

"איך לנקות את המזרן?"  

איך שומרים על המזרן?  

אורך החיים הממוצע של מזרן קפיצים הוא 8 שנים ואילו אורך החיים של מזרן מספוג זיכון הוא 10 שנים. מומלץ לעשות מספר פעולות פשוטות ששומרות על איכות המזרן לאורך זמן.  

  • שכבת נוחות – שכבת נוחות (טופר) שומרת על המזרן מפגעי הזמן, מאבק, ומכתמים נוספים. ישנן שכבות נוחות כמו הטופר של פנדה, שלא רק שומרת על המזרן אלא גם מעניקה תמיכה נוספת לגב ומשפרת את הנוחות. אם אתם לא רוצים להשקיע במזרן חדש, הטופר יכול לשדרג את המזרן הישן שלכם.   
  • קפיצות על המזרן – קפיצות על המזרן ועמידה עליו יכול להרוס את המבנה של המזרן. במידה ויש לכם מזרן קפיצים, קפיצה חזקה אחת יכולה לשבור את הקפיצים וליצור גבשושיות וקימורים במזרן. מזרני קפיצים פגיעים יותר ממזרנים העשויים מספוג זיכרון. בכתבה הזאת יש השוואה בין שני הסוגים.
  • סובבו את המזרן – כשישנים על המזרן באותה צורה כל הזמן נוצרים במזרן שקעים על פי מתאר הגוף. מומלץ לסובב (לא להפוך) את המזרן ב-180 מעלות כל חצי שנה כדי למנוע את התופעה.
  • אל תוותרו על המיטה – המזרן צריך את התמיכה של המיטה כדי לשמור על צורתו המקורית. ישנם סוגים של מזרנים, כמו המזרן מספוג הזיכרון (ויסקו) של חברת פנדה, שאינם מחייבים מסגרת של מיטה כדי לשמור על צורתם המקורית. מכוון שספוג זיכרון נשאר יציב בטמפרטורת החדר.
  • נקו את המזרן – למעלה מ-10 מיליון חיידקים חיים במזרן שלנו, עור מת, זיעה ועוד כתמים שונים ומשונים נצברים על המזרן. ניקוי המזרן שומר ומאריך את חיי המזרן וגם חשוב לבריאות שלנו. הקפידו לנקות את שני צדי המזרן וגם את מסגרת המיטה.

אל תקפצו על המזרן

"אל תקפצו על המזרן"

איך לנקות את המזרן?

מומלץ לעשות ניקוי יסודי של המזרן פעמיים בשנה. ישנם מזרנים, כמו המזרן ויסקו של פנדה, שניתן להוריד בקלות את השכבה העליונה ולכבס אותה, דבר שחוסך הרבה זמן ועבודה. במידה ואין לכם את המזרן של פנדה הנה כמה כללי עשה ואל תעשה בניקוי מזרנים.

אל תעשה

  • אסור להשתמש במים – מזרן לא מתייבש בקלות ולכן כשמנקים אותו עם מים נוצר עובש.
  • אסור להשתמש באקונומיקה – אל תשתמשו באקונומיקה כדי לנקות מזרנים! אקונומיקה היא חומר רעיל שיכול להיספג במזרן ואז עלול לפגוע בכם במהלך השינה. בנוסף, שימוש באקונומיקה ישאיר כתמים לבנים על ריפוד המזרן והוא גם יכול לפגוע במרכיבי המזרן.
  • אסור להשתמש בקצף לניקוי – קצף ניקוי נספג בתוך המזרן ויוצר עובש, לכן לא מומלץ להשתמש בו.
  • אסור לנקות בעזרת אדים\חום – ניקוי בעזרת אדים וחום הורס את שכבת הנוחות ואת בד הכיסוי של המזרן.

עשה

  • שאיבה – לשאוב את המזרן אחת לכמה זמן יכול לנקות את התאים המתים, קרדית האבק ועוד דברים שמצטברים על המזרן במשך הזמן. חשוב לשאוב משני צדי המזרן.
  • לאוורר את המזרן – לעשרים דקות אחת לשבועיים ע"י השענתו במאונך על אחד מקירות החדר. תפתחו את החלונות כשאתם עושים זאת.  
  • ניקוי בעזרת סודה לשתייה – בשימוש ממושך המזרן יכול לצבור ריחות רעים (זיעה ועוד שמנים של הגוף) הדרך לנקות אותו היא לפזר אבקת סודה לשתייה (ללא מים). בעזרת מברשת עדינה מפזרים את האבקה על כל המזרן. מחכים עשר דקות ואז שואבים.

מזרן נקי = שקט נפשי

"מזרן נקי = שקט נפשי"  

איך מנקים כתמים במזרן?

ישנם מספר תמיסות ביתיות המבוססות על חומץ ואבקת כביסה שאיתן ניתן לנקות כתמים על המזרן. לא משנה עם איזו תמיסה אתם מנקים, מומלץ לנקות עם מטלית לבנה כדי שהיא לא תעביר צבע למזרן. שפשפו את הכתמים באופן נקודתי אבל לא לשפשף יותר מדי חזק כדי לא ליצור בלאי נקודתי. לפני שאתם מחזירים את המזרן ודאו שהוא יבש לגמרי כדי שלא ייווצר עובש במזרן.   

  • ניקוי כתמים נפוצים
  • נוזלים שנשפכו – לספוג בעזרת מטלית את הנוזלים
  • כתמי שתן או דם – ניתן להשתמש בתמיסה הביתית שהוזכרה לעיל. במקרים קשים אפשר להשתמש במי חמצן על בסיס הדרים.
  • כתמי מזון או שתייה – צריך לאסוף את השאריות, לייבש את הנוזלים בעזרת נייר סופג או סמרטוט. ואז לנקות עם התמיסה הביתית. 

ניקיון המזרן חשוב לשני דברים, שמירה על הבריאות שלכם ושמירה על המזרן שלכם. הקפידו לנקות את המזרן לפחות פעמיים בשנה. אם אתם רוצים חיים יותר נוחים, הזמינו את המזרן של פנדה. ניתן להוריד בקלות את השכבה העליונה של המזרן ולכבס אותה. כך תיפטרו בקלות ובמהירות מכל מה שמסתתר על ובתוך המזרן.