כל מה שרציתם לשאול על מזרנים ולא העזתם לשאול

חלק מרכזי בשמירה על אורח חיים בריא הוא הקפדה על שנת לילה איכותית. שינה טובה מאזנת ומחדשת את הגוף, ומכינה אותו ליום המחרת. רק חלק קטן מיתרונות השינה הם מערכת חיסונית חזקה יותר, איזון של מצב הרוח, שיפור יכולות מנטליות כמו זיכרון ויצירתיות, מניעה של אכילה מיותרת ועוד. לכן, אם בריאותינו וגופינו חשובים לנו, כדאי להשקיע בשינה לא פחות מהשעות שבהן אנו ערים, ושינה איכותית מתחילה במזרן איכותי.

כל מה שרציתם לדעת על מזרנים

בחירת המזרן הנכון עבורכם עשויה להיות מלווה בהמון שאלות, כמו: מה יקרה אם לא אוהב את המזרן החדש? איזה מזרן הוא הכי נוח? מה ההבדל בין סוגי המזרנים השונים? ועוד. לכן, איגדנו עבורכם את המידע שאתם זקוקים לו כדי שכל שאלותיכם יענו.

כמה רך או קשה צריך המזרן להיות?

כשעוסקים במזרנים אנו שומעים לא מעט את המונחים מזרן קשה ומזרן רך, אך מה זה אומר באמת ואיך זה ישפיע על השינה שלנו. מעבר להעדפה אישית, יש יתרונות גדולים מאוד למזרן ברמת הרכות הנכונה. המזרן צריך לתמוך בגופנו במהלך השינה, כדי לשמור על תנוחה מאוזנת שתמנע הופעה של כאבים שילוו אותנו לאורך היום.

כך שבהחלט מומלץ שהמזרן לא יהיה רך מדי, שכן אתם עלולים למצוא את עצמכם שוקעים לתוכו. מומלץ לבחור במזרן שמציע איזון בין הרכות לקשיחות שלו, כך שתיהנו גם מנוחות מפנקת וגם מתמיכה שתגן עליכם.

איזה סוגי מזרנים יש?

המרכיב שמשפיע הכי הרבה על רמת הקשיחות של המזרן הוא סוג המזרן. בעבר המזרנים היו פשוטים מאוד ובסיסיים למדי, אך כיום יש טכנולוגיות מתקדמות לייצור מזרנים, המשפרים בצורה משמעותית את האופן שבו הם נושאים את גופנו.

אחד מסוגי המזרנים הפשוטים ביותר הוא מזרן הקפיצים. מזרן זה, כשמו כן הוא, מכיל בתוכו קפיצים שתפקידם להעניק תמיכה.

מזרן קפיצים

מזרן קפיצים מורכב מקפיצי מתכת המתכווצים כשמופעל עליהם לחץ. טווח הקשיחות שהמזרן מציע הוא רחב ובהתאם לגודל הקפיצים, צפיפותם והחומר שממנו הם עשויים. הבעיה עם מזרן מסוג זה היא שהקפיצים נוטים להתעקם ולאבד מגמישותם לעיתים קרובות, ובכך הופך מזרן הקפיצים לאופציה לא עמידה במיוחד.

מהפשוט ביותר לחדשני ביותר – מזרן ויסקו ג'ל.

מזרן הויסקו מיוצר בשיטה טכנולוגית מתקדמת, העושה שימוש בקצף זכרון שמתאים את עצמו למתאר הגוף של האדם אשר ישן עליו ובכך מעניק תמיכה מרבית. מזרן ויסקו ללא קפיצים הוא עמיד יותר מאשר מזרן עם קפיצים, כך שמדובר בהשקעה לאורך זמן. מזרן ויסקו ג'ל זוגי יאפשר לכל אחד מבני הזוג ליהנות מהצד שלו במיטה בנוחות מקסימלית מבלי להשפיע על הצד של האחר. 

מזרן ויסקו ללא קפיצים

התאמה לאקלים

אולי תתפלאו לגלות, אך מזרנים שונים מגיבים בצורה אחרת לחום וקור. במדינה חמה כמו שלנו מומלץ לקחת את העובדה הזו בחשבון בזמן בחירת המזרן. מזרן ויסקו ג'ל המכיל סיבי פחם מאפשר וויסות נכון של החום, כך שלא תמצאו עצמכם קמים מיוזעים באמצע הלילה. בנוסף, אנו חיים באזור שבו קרדית האבק והצטברות אבקנים הם דבר שבשגרה, כך שיש להקפיד על בחירת מזרן היפו־אלרגני שיבטיח שינה מתוקה וחפה מאלרגיות.

האם מומלץ לנסות את המזרן? 

התשובה לשאלה הזו היא חד־משמעית, כן. הדרך הטובה ביותר לוודא התאמה של המזרן היא לישון עליו. ההתרגלות למזרן אינה מתרחשת בלילה אחד ואפילו לא בשניים. הקפידו לרכוש מזרן רק ממותג המאפשר ניסיון ממושך על המזרן, כדי שתדעו בוודאות שרכשתם  את המוצר הטוב ביותר, ותוכלו לישון בשקט.