בחירת מזרן מומלץ - כך תעשו זאת נכון

מבחן מזרנים – איזה מזרן הוא המומלץ ביותר ולמה?

בחירת מזרן היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתעשו. מזרן מוצלח יבטיח לכם לילה שקט עם שינה עמוקה ונטולת כאבים, דבר שיוביל ליום פרודוקטיבי ומלא באנרגיות. אך אם יצא לכם בעבר להתלבט בסוגיית המזרונים השונים או שאתם ממש בעיצומה של התלבטות, יתכן שאינכם יודעים על פי אילו קריטריונים כדאי לבחור את המזרן שלכם. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, הנה כל הסעיפים שאתם צריכים לבדוק בזמן שאתם עורכים מחקר מזרונים מעמיק.

איך לבחור מזרון

 גודל המזרן 

לפני שאתם נכנסים לרמת הנוחות של המזרן , הסוג והפרטים אשר נלווים לרכישה כמו האחריות וזמן ההתנסות, כדאי שתבחרו בגודל הנכון.

אם יש ברשותכם בסיס מיטה, חשוב שתוודאו מהו גודלו כדי לקנות מזרן במידות המתאימות. אם אתם רוכשים מזרן עם בסיס מיטה, תוכלו לבחור בכל גודל שתחפצו בהתאם לתקציבכם, ולחלל הפנוי שיש בחדר השינה שלכם.

ישנו מגוון רחב של גדלים עבור מזרונים, לדוגמה:

  • מזרן יחיד בגודל 190/80 ס"מ
  • מזרן עבור מיטה וחצי או "מיטת נוער" בגודל 200/120
  • מזרן זוגי בגודל 190/140 ס"מ
  • מזרן זוגי גדול בגודל 200/160 ס"מ
  • מיטת קינג סייז עם גודל מזרן 180/200 ס"מ, הפינוק האולטימטיבי.

,  גדלים אלה הם הנפוצים ביותר, אך ישנן גם מידות אמצע כמו מזרן יחיד בגודל 190/90 ס"מ המתאים למיטות ילדים רחבות או מזרן זוגי בגודל 190/160 ס"מ.  

סוג מזרן

אחד הדברים שעליהם יש לשים דגש הוא איך לבחור מזרון לפי סוג. ישנם לא מעט סוגי מזרונים, חלקם מיושנים יותר בהרכבם וחלקם משלבים טכנולוגיות ייצור מתקדמות יותר. סוג המזרן הבסיסי ביותר הוא מזרן הקפיצים ששמו מסגיר את החומר שממנו הוא מורכב

. ישנם מזרנים שבהם הקפיצים מופרדים האחד מהשני באמצעות שרוול בד או כיס, אשר נועד להבטיח שתזוזה של קפיץ אחד לא תשפיע על השאר. אחד החסרונות הבולטים של מזרן מסוג זה הוא שתוחלת החיים שלו קצרה באופן יחסי ועם הזמן הוא נעשה פחות ופחות נוח. 

סוג נוסף הוא מזרן ספוג בסיסי. קיימים בשוק מספר סוגים שונים של מזרני ספוג כאשר לכל אחד דרגת דחיסות שונה המשפיעה על רמת הרכות שלו. מזרונים אלה הם הפשוטים ביותר והם אינם מעניקים תמיכה מרבית לגוף בעת השינה.

אחד הסוגים של מזרונים מומלצים במיוחד, הוא מזרן העשוי מספוג זיכרון הידוע גם בשם "ויסקו". ספוג זיכרון הוא בעל תכונות אלסטיות יוצאות דופן, הודות לטכנולוגיה הייצור המתקדמת שלו.

בזמן השינה חום גופו של האדם משנה את צורת המזרן כך שהוא מפזר את הלחצים של הגוף בצורה מיטבית, כך הוא מעניק תמיכה המותאמת בלעדית לאדם הישן על המזרן . מאחר והויסקו הוא חומר רך במיוחד, נהוג לשלב אותו עם חומרים נוספים בשכבות המזרן כדי לתעל את היתרונות השונים להרכב מזרן מושלם.

 התנסות ואחריות

ההוצאה הכספית על מזרן אינה עניין שולי, ולכם כלקוחות יש את הזכות לבצע את הרכישה בלב שלם. לכן, כדאי להקפיד לקנות מזרן אך ורק מספק שמאפשר לכם להתנסות בשינה עליו לפרק זמן משמעותי שאינו פוחת מחודש אחד לכל הפחות ללא ניילונים וללא אותיות קטנות - כדי שתוכלו להחליט שהוא אכן מתאים. באמצעות מבחן מזרנים זה תוכלו באמת לדעת אם המזרן שבחרתם נכון עבורכם.

בנוסף, שימו לב שיש אחריות ארוכת טווח, דבר המעיד על רמת איכותו של המזרן . האחריות על מזרונים איכותיים באמת, תעלה על עשר שנים. כמו כן חשוב שאיכות השירות שאתם מקבלים מהספק תהיה מצוינת ותקבלו מענה לכל בעיה או תקלה אם תקרה וגם להחלפת המזרן באחד אחר במידת הצורך.