מתי צריך להחליף מזרן? כל הסימנים המקדימים

מזרן איכותי הוא בין האלמנטים החשובים ביותר בכל הנוגע לאיכות השינה שלכם. מוצר ישן, באיכות ירודה או כזה שאינו תואם למבנה גופכם עשוי להוביל לשנת לילה קטועה ולא איכותית, לגרום לקשיי הירדמות ולפגוע בבריאות הגב שלכם באופן חמור. 

אחד הדברים החשובים ביותר בכל הנוגע לאיכות המזרן שלכם הוא הגיל שלו. בממוצע, לרוב המזרנים יש תוחלת חיים של כ-8 שנים, שלאחריה הם מתחילים להתבלות ולאבד מהאיכויות הראשוניות שלהם. אך גם אם המזרן שלכם צעיר יותר, אפילו בן שנים ספורות, ישנם כמה סימנים המעידים על כך שהגיע הזמן להיפרד ממנו לשלום ולהשתרג לאחד חדש. 

1. המזרן לא לא נראה טוב

במקרה הזה, קשה להתבלבל. אם הוא מתחיל להיראות נפול, גבשושי או א-סימטרי, או שניתן לראות עליו בבירור את טביעת הגוף שלכם – כנראה שהמזרן שלכם כבר עבר את שנותיו היפות והגיע הזמן להחליף אותו בדגם חדיש יותר. תופעות כאלה נובעות מהתבלות של סיבי הפוליאסטר, הספוג והקפיצים, והן עלולות לגרום לכאבי גב, שרירים ומפרקים ולהפוך את השינה לחוויה לא נעימה ואף מסוכנת לגוף.

2. המזרן רועש

האם אתם שומעים חריקות בכל פעם שאתם משנים תנוחה במהלך הלילה? מזרנים עשויי קפיצים נוטים להרעיש לאחר כמה שנים של שימוש, במיוחד אם הם לא עשויים מחומרים איכותיים. כמובן שחשוב לוודא קודם שמסגרת העץ או המתכת של המיטה אינה האחראית לרעשים הצורמים. 

3. הוא בלוי בקצוות

קצוות בלויים או משופשפים אינם משפיעים על איכות השינה, אך הם עשויים לשמש סימן לכך שהמזרן שלכם כבר עבר את שנותיו הטובות, או שמדובר במוצר שלא היה איכותי במיוחד מלכתחילה. מזרנים טובים נועדו להחזיק מעמד שנים רבות, ואם הם מתחילים להתבלות בגיל צעיר הדבר צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. 

4. הוא קשה או רך יותר מבעבר

נסו לשחזר איך הרגשתם כשנכנסתם למיטה שלכם בפעם הראשונה. האם נהנתם לשקוע בתוכה כמו בתוך ענן, או ששמחתם לגלות שהיא קשה יחסית ותומכת בגופכם ביציבות? אם בימים אלה אתם מרגישים שרמת הקשיחות של המיטה שלכם השתנתה, כנראה שהמזרן שלכם איבד מיכולותיו והוא נזקק לשדרוג בדחיפות. 

5. אתם לא מצליחים להירדם או לא זוכים לשינה איכותית

אם בעבר הייתם נרדמים וישנים בקלות, אך כיום אתם מוצאים את עצמכם נאבקים לעצום עין או שאתם מתעוררים לעיתים תכופות במהלך הלילה, זהו סימן מובהק להידרדרות באיכותו של המזרן שלכם. כמובן שחשוב לשלול גורמים אחרים, כמו חרדה או הרגלי צריכת קפאין לא טובים. אך בהיעדר סיבה אחרת – מומלץ מאוד שתשקיעו במוצר חדש ואיכותי שיסייע לכם לזכות בשעות השינה החשובות כל כך לבריאות הגוף והנפש שלכם. 

6. אתם מתעוררים עם כאבים

האם אתם מוצאים את עצמכם קמים כל בוקר נוקשים, עייפים וכאובים? אם כן, רוב הסיכויים שהגיע הזמן להשתדרג, במיוחד אם מדובר בכאבים שהולכים ומחמירים במהלך היום. מזרנים ישנים נוטים לאבד בהדרגה את יכולתם לספק תמיכה הולמת לגוף, כך שהוא מתחיל לשקוע אל תוך המשטח באופן שלא מאפשר פיזור של נקודות הלחץ בצורה שווה.

7. אתם ישנים טוב יותר במקומות אחרים

אם אתם מוצאים את עצמכם מבלים לילות שלמים על הספה בסלון או שאתם מצליחים לזכות לשינה רצופה רק בחופשות, מדובר בראיה מכריעה. המיטה שלכם צריכה להיות כזו שפשוט "קוראת" לכם לבוא להתכרבל בתוכה, ולא לגרום לכם לפנטז על מיטות אחרות.

8. אתם מתחילים לפתח תסמיני אלרגייה

קרדית האבק היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר להתפתחות אלרגיות, והיא נוטה לשגשג במצעים ומזרנים ישנים. אם הלילות והבקרים שלכם החלו להתמלא בעיטושים, שיעולים ועיניים דומעות, הגיע הזמן להשתדרג למזרן היפואלרגני שיסייע לכם לזכות לשנת לילה נעימה, רציפה ואיכותית. 

בחירת מזרן חדש - איך עושים את זה?

לחצו על התמונה כאן למטה וענו שאלון קצרצר שיעזור לכם לגלות מהו המזרן שלכם ולהצטרף לאלפי לקוחות מרוצים. 

אז החלטתם שהגיע הזמן לשדרוג, אבל אינכם בטוחים איך בוחרים מזרן חדש? קודם כל, אל תתפשרו על האיכות. נכון, לא מדובר בעסק זול, אבל חשוב מאוד שתשקיעו במוצר איכותי שישרת אתכם שנים רבות. בטווח הרחוק, השקעה בפריט איכותי ויוקרתי עשויה אפילו לחסוך לכם כסף, כיוון שלא תצטרכו להחליף אותו לעיתים קרובות. בחרו במוצר של חברה מוכרת שמתמחה בתחום ומעניקה לכם אחריות ארוכת טווח. 

לפני שאתם ניגשים לקנייה, נסו לחשוב על האלמנטים שחשובים לכם באופן אישי. למשל, אם אתם ישנים במיטה עם אדם נוסף, וחשוב לכם לא להרגיש את התזוזות שלו, בחירה של מזרן ויסקו היא כנראה הנכונה בשבילכם. 

ישנן נקודות נוספות שכדאי לחשוב עליהן: מהי דרגת הקושי שאתם אוהבים? האם אתם סובלים מאלרגיות? האם אתם מחפשים מזרן לכאבי גב? הגדירו את המטרות שלכם מראש וכך תצמצמו את האפשרויות ותמקדו את הבחירה שלכם. 

מזרני פנדה – הבחירה הטבעית

חברת פנדה היא מהמובילות בישראל בייצור מזרני ויסקו איכותיים בדרגות קושי שונות ובמחירים שווים לכל נפש. פנדה מאפשרת לכם לרכוש את מוצריה באופן מקוון, כך שלא תצטרכו לטרוח ולהסתובב בין החנויות. אם לאחר 100 ימי ניסיון לא תהיו מרוצים מהמוצר שרכשתם, פנדה יגיעו  לקחת אותו בחזרה בלי לשאול שאלות, ונזכה אתכם בהחזר כספי מלא.