פותחים את השנה עם שינה טובה: 6 טיפים שיעזרו לילדים לחזור לשגרה אחרי החופש הגדול

הקיץ בשיאו ותקופת החזרה לבית הספר כבר נראית באופק. בין המצוד אחר הילקוט המושלם למרתון סיום מטלות שהילדים צריכים להגיש עד סוף החופש הגדול, זה הזמן לחזור יחד איתם לשגרה בהדרגתיות ועם הרבה סבלנות. אחרי ששעות השינה כבר התהפכו, לוח הזמנים השתבש והילדים התרגלו להשאר ערים עד מאוחר, לבלות יותר בטבע ולצפות בסרטים וסדרות, חזרה לשגרה היא אתגר לא פשוט. 

כדי להבטיח שהם לא ירדמו בכיתה על היום הראשון ללימודים ובכלל יתחילו את השנה רעננים ומלאי מוטיבציה, ריכזנו עבורכם שישה טיפים שכדאי ליישם לפחות שבועיים לפני האחד בספטמבר.

1. התאמה הדרגתית של לוח הזמנים לשינה

שינוי פתאומי בלוחות הזמנים של השינה והשגרה עלול להיות מלחיץ עבור הילדים, לעורר קשיי שינה ותחושת חוסר מסוגלות. זו הסיבה שאנו ממליצים להתחיל את תהליך ההכנה לחזרה לשגרה לפחות שבועיים לפני האחד בספטמבר. 


התחילו להתאים את שעות השינה בהדרגה לאלו של מערכת השעות הבית ספרית. אם הילדים התרגלו לקום בחופש ב-11:00, יהיה להם מאוד קשה לקום בבת אחת ב-7:00 בבוקר לבית הספר. התחילו להעיר אותם יותר ויותר מוקדם ככל שספטמבר מתקרב. עודדו אותם ללכת לישון 15 דקות מוקדם יותר בכל לילה ולהתעורר 15 דקות מוקדם יותר בכל בוקר עד להשגת לוח הזמנים הרצוי של בית הספר. המעבר העדין הזה יקל על ההסתגלות.

2. צרו שגרת ערב מרגיעה

אולי תופתעו לגלות אבל שנת הלילה לא מתחילה עם הנחירות! אפשר לייצר אווירה רגועה שתכין את הילדים לקראת ההירדמות עוד לפני הכניסה למיטה. הקפידו להכין את המיטה שלהם עם סדינים יפים שעושים חשק להתכרבל. 

שקלו להצטייד במצעי מוסלין נעימים או במצעי Sunwashed הרכים שלנו. בחרו בכריות ג'וניור עבור הקטנים שלכם ובכריות עם פתיתי ויסקו עבור הנערים והנערות. עודדו את הילדים לקחת שעה של מנוחה ורוגע לפני השינה, לקרוא ספר, לשמוע מוזיקה מרגיעה, לעשות מקלחת או אמבטיה חמימה ולהניח בצד את הפלאפון והמחשב שעלולים להפריע למחזור השינה והעירות הטבעי. עוד מידע על יצירת שגרת ערב מושלמת תוכלו למצוא כאן.

3. השקיעו במזרן איכותי שמעודד שינה עמוקה

    יש דברים שאי אפשר להתפשר עליהם ומזרן איכותי הוא בדיוק אחד כזה. השקיעו במזרן ויסקו שיעזור לילדיכם להירדם בקלות ולהתעורר רעננים, אחרי שכל השרירים בגוף זכו למנוחה טובה. לפעמים איכות המזרן משפיעה על איכות השינה יותר מכמות שעות השינה ושעת הקימה ולכן בתקופה של שינויים וחזרה לשגרה, מזרן טוב הוא ממש חבל הצלה!

    4. עודדו את הילדים לעסוק בפעילות גופנית

      פעילות גופנית סדירה במהלך היום יכולה לתרום לשינה טובה יותר בלילה, להפיג חששות, לשחרר מתחים ואף למנוע דיכאון. עודדו את ילדיכם לעסוק במשחקי כדור, לצאת להליכה ולהשתתף בפעילויות ספורט שונות. פעילות גופנית לא רק תעזור להם להוציא אנרגיה ולהתעייף לקראת שעת השינה, אלא גם תסייע להם לצלול לשינה עמוקה וטובה יותר.

      5. הגבילו את צריכת הסוכר והקפאין

        תזונה מאוזנת ממלאת תפקיד מכריע בשינה איכותית. כששנת הלימודים מתקרבת, הגבילו את צריכתם של חטיפים ומשקאות ממותקים, במיוחד בשעות הערב. אנשים רבים לא יודעים זאת אבל קפה הוא לא תמיד המשקה עם כמות הקפאין הגבוהה ביותר. שימו לב אילו משקאות ילדיכם צורכים, ביחוד בסמוך לשעת השינה והרגילו אותם לשתות יותר מים.

        6. היו סבלניים ומבינים

          בסופו של יום, כולנו היינו שם. ילדים אוהבים את החופש הגדול וקשה להם לחזור לשגרת הלימודים, מי יכול להאשים אותם? חשוב שירגישו שאתם בני הברית שלהם, שאתם לא נגדם אלא רוצים רק בטובתם. המעבר חזרה לשגרה יכול להיות מלחיץ והם עלולים להעלות הרבה התנגדויות בהתחלה. קחו את הזמן, עשו שינויים בהדרגה והיו סבלניים לאורך כל תקופת ההסתגלות. הציעו להם תמיכה, ביטחון וחיזוקים חיוביים ואל תשכחו שבתכלס רק אחרי החגים חוזרים באמת לשגרה…


          ספקו לילדיכם את הסביבה האולטימטיבית כדי להתמלא באנרגיה ולקום כמו חדשים אל היום הראשון (והמרגש) של הלימודים, אבל תגלו הבנה גם אם הם זקוקים לזמן הסתגלות ארוך. בהצלחה לכולנו!