10 המכות שמפריעות לנו לישון טוב

קשה לישון? אתם לא לבד || 10 המכות שמפריעות לנו לישון טוב

אתם אחרי יום עבודה ארוך. השיניים מצוחצחות, המילים בספר שאתם אוהבים כבר הופכות מטושטשות. פיהוק גדול מזכיר לכם שמחר בבוקר יש ישיבה חשובה. מבט קטן בשעון ואתם מבינים - הגיע הזמן לישון. אתם נכנסים למיטה, מתכסים ומאפשרים לסדינים הנעימים לעטוף אתכם ברכות. האור כבוי וכל שנותר הוא לצלול לשינה עמוקה ומתוקה, אבל אז פתאום… משהו משתבש. 
 
לכבוד חג הפסח אספנו עבורכם את עשר המכות הכי מעצבנות. לידן מכות מצריים הן ממש משחק ילדים. אלו הן 10 המכות שמפריעות לנו לישון! ואל דאגה, יש לנו גם כמה המלצות ופתרונות…
 
  1. מכת נחירות
אין ספק שהאויב מספר אחת של שינה רצופה, נעימה ושקטה הוא הנחירות. זה משפיע גם על הנוחר או הנוחרת אבל גם על שאר הישנים בחדר שסובלים מהרעש. למזלנו יש היום לא מעט דרכים להקל את המכה. החל משינוי תנוחת השינה, דרך רכישת אטמי אזניים, חיזוק הכושר הגופני ועד טיפולים רפואיים שונים. אל תתפשרו על שנת הלילה שלכם. 
 
  1. מכת מזרן קשה / רך מדי
זוכרים את סיפור הנסיכה והאפון? לדעתנו היא צודקת לגמרי. כשהמזרן לא מושלם עבורכם ולא פוגש את הציפיות (סטגדיש) שלכם - שנת הלילה עלולה להיפגע. אז מה עושים? מתנסים ובודקים עד שמוצאים את המזרן המושלם. מחקרים מראים שלוקח 30-45 יום להתרגל למזרן חדש. זאת הסיבה שאצלנו יש תקופת ניסיון של 100 לילות! אם קניתם מזרן של פנדה תוכלו להתנסות בו תקופה ארוכה וגם להחזיר אותו ולקבל זיכוי מלא במקרה שהוא לא מדויק עבורכם. אנחנו לוקחים את נוחות השינה שלכם מאוד ברצינות.
 
  1. מכת "למה דווקא עכשיו יש לי רעיון לסטרטאפ?!"
מכירים את זה שהראש רק נוגע בכרית הרכה ובום - כל הרעיונות הכי טובים מציפים אותו בבת אחת? הרי כל היום ישבתם מול המחשב, איך יכול להיות שדווקא עכשיו עולה הרעיון המנצח? האמת היא שיש לזה הסבר די הגיוני. לרעיונות הטובים באמת בדרך כלל יש מימד מסוים של סיכון. יש בהם משהו לא רגיל, לא קונבנציונלי. מיוחד! לאורך היום המוח שלנו נמצא תחת לחצים וחרדה ולכן מעדיף שלא להתמודד עם רעיונות "מסוכנים" אלא להיצמד למוכר ולבטוח. ברגע שאנחנו נכנסים למיטה ונרגעים, פתאום רעיונות יצירתיים יותר מוכנים לצאת החוצה. וכן, זו גם הסיבה שיש רעיונות כל כך טובים בזמן המקלחת. מה הפתרון? שמרו פנקס ועט ליד המיטה, תכתבו את הרעיון בקצרה ותוכלו להמשיך לפתח אותו למחרת בבוקר.
  1. מכת קפה אחד יותר מדי
את המכה הזאת כולם מכירים. יש מי שהקפה האחרון שלו צריך להיות ב17:00 ויש מי שיכולה לשתות קפה גם ב23:00 בלילה. בכל מקרה, מומלץ לא להגזים עם הקפה לפני השינה או לפחות לעבור לקפה אחד נטול קפאין.
  1. מכת ארוחת לילה
אנחנו בפנדה אוהבים לזלול. בכל זאת - קוראים לנו פנדה! אבל מומלץ להשאיר את הבטן ריקה לפחות שעה לפני שנכנסים למיטה. כך תרגישו רגועים ונינוחים יותר בכל תנוחת שינה שתבחרו.
  1. מכת אני כבר במיטה ויש לי פיפי
מי שזה לא קרה לו - נא להרים את היד (איך ידענו שאתם משלנו!). אין מה לעשות, לפעמים איך שאנחנו נשכבים הפיפי מבקש שנקום שוב. זה אמנם מבאס אבל מומלץ להקשיב לו ולרוקן את השלפוחית לפני השינה, אחרת היא עלולה להעיר אתכם שוב באמצע הלילה.
  1. מכת המפלצת בארון של הילדים חזרה
איכשהו מפלצות תמיד מתחבאות דווקא בארון בחדר הילדים נכון? מיד הם זוחלים אל בין הסדינים שלכם ומשתלטים על המיטה בלי למצמץ. אם הם גם בועטים תוך כדי שינה זה בכלל בונוס. אמנם זו מכה קשה, אבל תחבקו אותה בשתי ידיים. עוד מעט הם יגדלו ואנחנו מבטיחים שתתגעגעו לזה…
 
  1. מכת השכנים הרעשנים
אחרי 23:00 בלילה אסור להרעיש, אבל לצערנו יש לא מעט אנשים שמתקשים לכבד את החוק הזה. אם השכנים שלכם נחמדים תוכלו לבקש מהם בנימוס להנמיך את הווליום. אם המצב קשה יותר - זה הזמן להוציא את האטמים.
 
  1. מכת חלום בלהות
הכי מבאס זה להתעורר מחלום מפחיד או עצוב באמצע הלילה, אבל אל דאגה, זה קורה לכולם. לפעמים משהו מטריד או מפחיד אותנו, והחלום הוא הדרך שלנו להתמודד ולעבד אותו. לפעמים לא צריך לנתח חלומות עד הפרט הקטן ביותר. לא תמיד יש להם משמעות סימבולית. כדי לחזור חזרה לשינה טובה תוכלו להקשיב למדיטציה מרגיעה או לנסות תרגיל נשימות קצר. נשימה עמוקה של ארבע ספירות פנימה, ושאיפה באותו הקצב. מהר מאוד תצללו אל חלום חדש.
  1. מכת גנבי השמיכה
ולבסוף - המכה העשירית. הקשה ביותר - גנבי השמיכה, הישנים באלכסון, הדוחפים והבועטים. האנשים האלה שאיכשהו בכל בוקר מתפרסים על 87% מהמזרן ודוחקים אתכם לפינה. נו מה לעשות, יש גם כאלה, תהיו בטוחים שהם לא עושים את זה בכוונה. כנראה. 
 
אם הזדהיתם ואם יש לכם טיפים נוספים להתמודד עם אתגרי הלילה - מוזמנים לכתוב לנו ברשתות החברתיות. באינסטגרם של פנדה או בפייסבוק.
לילה טוב!