5 טיפים לסדר מושלם בחדר השינה

נמאס לכם להתעורר לחדר שינה עמוס ולא מאורגן? לא משנה כמה אתם מסדרים הבלגן איכשהו מוצא את דרכו שוב אל חדר השינה שלכם? אל דאגה, פנדה כאן בשביל לעשות לכם סדר בראש ובארונות ולעזור לכם להיפרד מכל מה שסתם תופס מקום. לא רק בגלל שחדר שינה מסודר הוא יפה יותר, אלא בעיקר כי חדר שינה מבולגן עלול להשפיע לרעה על איכות השינה שלכם ולהקשות עליכם להירגע ולהירדם בשמחה בסוף היום. המשימה שלנו בפנדה היא להנגיש שינה איכותית ובריאה לכמה שיותר אנשים ולכן אספנו עבורכם את חמשת הטיפים החשובים ביותר לסידור וארגון חדר השינה!


טיפ מס' 1: אל תקלו ראש בחשיבות המשימה!

להרבה מאיתנו יש נטיה לזלזל בתחושות ובצרכים של עצמנו. כשמדובר בשאר הבית, בסלון, במטבח ובוודאי בחדרי הילדים אנחנו מקדישים זמן רב כדי לוודא שלכולם נוח, אבל כשזה מגיע לחדר השינה הפרטי שלנו אנחנו עלולים להזניח את המשימה או לדחות אותה למחר (ולמחר שאחרי מחר). אנחנו כאן כדי לתת לכם אישור חתום לדאוג גם למרחב האישי שלכם. מגיע לכם ללכת לישון ולהתעורר במקום שמרגיע וממלא אתכם באנרגיה.

טיפ מס' 2: תמפו את הבעיות.

אחרי שעברנו את המכשול הראשון והבנו כמה המשימה חשובה, הגיע הזמן למפות את הבעיות. שבו בחדר השינה ונסו להבין אם יש מוקדי בלגן ספציפיים. מהניסיון שלנו, בדרך כלל הכביסה מככבת. יש לה נטיה להיערם במהירות בצדי המיטה. כנ"ל לגבי בגדים שחשבתם ללבוש ובסוף החלטתם ללכת על לוק אחר. עשו לכם הרגל להחזיר מיד את הבגדים הללו מקופלים לארון ולא לחכות שהם יצטברו על משענת הכיסא. כמו כן, שקלו להניח סל כביסה בצד החדר כדי שתוכלו לרכז בו את הכביסה בצורה מסודרת ולהעביר אותה למכונה בזמן.

טיפ מס' 3: פחות זה יותר!

העומס הוא האויב הגדול ביותר של הסדר ולכן הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות בשביל לשמור על סדר בחדר השינה הוא להיפרד מחפצים שכבר לא משמשים אתכם. זכרו שהדברים הכי חשובים בחדר השינה הם מיטה מעוצבת, מזרן איכותי ומצעים נעימים בצבעים יפים. זה הכל. הם צריכים להיות ה"סנטר פיס" של החדר וכל הקישוטים והחפצים הנוספים הם בונוס. אנחנו ממליצים לשמור על חדר שינה כמה שיותר מינימליסטי כדי להבטיח אווירה רגועה ולסייע לכם להניח בצד את המחשבות בסוף היום ולצלול לשינה טובה. אז היפרדו בהודיה מכל חפץ, בגד, או פיצ'יפקעס שאולי אהבתם בעבר אבל עכשיו סתם עושים בלגן בעיניים. מהר מאוד תיווכחו שכשיש פחות חפצים הרבה יותר קל להשתלט על הכאוס.

טיפ מס' 4: סדר פסח זה לא מספיק.

כדי לשמור על חדר שינה באמת מסודר ונעים אנחנו לא יכולים לבנות על סדר של פעם בשנה או אפילו בחודש. חשוב שנסגל הרגלים ורוטינות יומיומיות או לפחות שבועיות של שמירה על ארגון המרחב. כך למשל, עשו לכם חוק שאם אתם קונים משהו חדש לחדר השינה, משהו אחר חייב לצאת החוצה (לתרומה או לחברים ומשפחה). נניח למשל שקניתם בגד חדש לארון התליה, זה סימן שצריך להיפרד מבגד אחר. אם קניתם פסלון קטן שיעמוד על השידה ליד המיטה, זה סימן שצריך להעביר הלאה את הקוביה ההונגרית שמשום מה עדיין נמצאת שם וכן הלאה… שמרו על אותו מספר של פריטים וכך תוודאו שהחדר לא עולה על גדותיו בדברים שלא משרתים אתכם. 


דוגמה נוספת להרגל שכדאי לסגל היא לסדר את המיטה בכל בוקר. כשהמיטה מסודרת - כל החדר נראה מסודר. זה הרגל קטן אבל הוא עושה הבדל גדול. לפי מחקרים הוא יסייע לכם גם להכנס ל"מיינדסט" של יעילות משום שכבר עם אור ראשון תסמנו "וי" על אחת המשימות. חוץ מזה, הרבה יותר כיף לחזור למיטה מסודרת אחרי יום עבודה ארוך…

טיפ מס' 5: התחשבו בעונות השנה

בנוסף להרגלים הקבועים שתסגלו, אנחנו ממליצים לארגן ולנקות את החדר ברמה יותר עמוקה פעם בכמה חודשים, בהתאם לעונות השנה. בקיץ תבחרו במצעים בהירים ובשמיכה קיצית ודקה. בחורף אולי תעדיפו שמיכת פוך מפנקת. ארגון עונתי של חדר השינה יעזור לכם לרענן קצת את העיצוב ולוודא שהמרחב מתאים לכם בדיוק ותומך את כל הצרכים שלכם.


אם תיישמו את הטיפים האלו, אנחנו מבטיחים שיהיה הרבה יותר קל לשמור על חדר שינה מאורגן, נקי ופונקציונלי. לא רק שהוא יראה יותר טוב, חדר השינה שלכם גם יעזור לכם להירגע, להירדם מהר יותר ולישון טוב יותר, ובסופו של דבר זה מה שהכי חשוב!