איך הישראלים ישנים? 5 מאפיינים של הישראלי המנמנם

כמו באוכל, מנהגים, מסורות ובערך בכל דבר אחר, גם בהרגלי השינה לישראלים יש מאפיינים מיוחדים! אפשר להתלונן על המון דברים במדינה, אבל בסופו של דבר מה שהופך אותה לכל כך טובה, מיוחדת ואהובה זה האנשים. הישראלים. פשוט אין עלינו. 

פנדה גאה להיות חברה ישראלית, לתת לישראלים מקומות עבודה, לפתח את הכלכלה ולתרום בכל שנה אלפי מוצרים לעמותות ישראליות שונות. שמנו לנו למטרה להנגיש שינה איכותית ובריאה לכל בית בישראל דרך פיתוח מוצרים חדשניים, מחירים נגישים והסברה. 

רוצים לדעת איפה אנחנו עומדים בינתיים? קבלו 5 מאפיינים ייחודיים של החולמים הישראלים וגם מה צריך לעשות כדי לשפר את השינה שלנו? 


  • ישראלים ישנים פחות שעות מהממוצע.
  • הדבר הראשון שמאפיין את שנת הלילה של הישראלים היא שאנחנו ישנים מעט שעות ביחס למדינות אחרות בעולם. סקר עולמי שנערך ב-2018 על ידי חברת Polar electro מצביע על כך שרוב הישראלים ישנים פחות מ7 שעות בלילה, כאשר הממוצע העולמי עומד על כ-7 שעות ועשרים דקות. עשרים דקות או חצי שעה אולי נשמע לכם כמו הבדל קטן, אבל תזכרו שזה הממוצע! מתוך 28 מדינות, הנבדקים הישראלים מיצבו אותנו בין חמשת המדינות שבהן ישנים הכי פחות מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות שונות. מחקר נוסף שערכה חברת הסטרטאפ Sleeprate שמתמחה בהערכת דפוסי והפרעות שינה מצא כי רוב הישראלים ישנים 6:30 שעות בלבד וזה משפיע על יכולת הריכוז שלהם במהלך יום העבודה.


  • הולכים לישון מאוחר.
  • המחקר של חברת Sleeprate מצא גם כי רוב הישראלים הולכים לישון בסביבות 00:30 בלילה, לעומת רוב מדינות העולם בהן הולכים לישון סביב 23:30. לפי מסורות הרפואה הסינית שעות הערב המאוחרות הן השעות בהן איברים מסוימים בגוף כמו הכבד פועלים לניקוי והתחדשות ולכן מומלץ ללכת לישון בסביבות 22:00 ולא מאוחר מ-23:00 בלילה.


  • כ-45 אחוזים מהישראלים נוחרים. 
  • מחקר שהתבצע על ידי ד"ר איתן הוכוולד גילה כי בערך 45% מהישראלים נוחרים בשנתם, כאשר רוב הנוחרים הם גברים מעל גיל 40. נחירה בזמן השינה היא תופעה שכיחה בכל רחבי העולם ואם מדובר בנחירות יחסית שקטות ומעטות לא צריך להתרגש מזה (אפשר כמובן להעזר באטמי אזניים). במקרים של נחירות חזקות ותכופות יותר מומלץ להתייעץ עם רופא/ה.


  • אין לנו סייסטה, אבל יש לנו שנ"צ.
  • מאפיין נוסף של שנת הלילה אצל הישראלים הוא האהבה לשנ"צ (שנת צהריים). החוק במדינת ישראל קובע כי אין לעשות רעש בין השעה 14:00 לשעה 16:00 והחל מהשעה 23:00 בלילה. חוק זה התקבע בעקבות השפעות של יהודי גרמניה אשר היו רגילים להפסקת מנוחה בצהריים. בעבר גם הייתה נהוגה הפסקה יזומה בשעות אלו ברוב בתי העסק בישראל, אולם היום בעקבות התפתחות המשק רק מעטים זוכים לצאת מהעבודה במהלך השבוע, ומשאירים את השנ"צ לשישי ושבת.


  • הישראלים בוחרים בפנדה!
  • עשרות אלפי ישראלים כבר בחרו לישון עם מוצרי פנדה ולהבטיח שינה טובה ובריאה לכל המשפחה. קשה להפריז בחשיבות של בחירה במוצרי שינה איכותיים כדי להטיב את שנת הלילה. כמובן שאפשר לשפר גם את הרגלי השינה שלנו, אבל חשוב לא פחות להשקיע במוצרי השינה שיתמכו בתהליך. לא בטוחים אם אתם כבר צריכים להחליף מזרן? לחצו כאן.


    אז מה צריך לעשות כדי לשפר את איכות השינה של הישראלים?

    כמו שקראתם, יש לישראלים לא מעט הרגלי שינה בעייתיים שניתן לשפר יחסית בקלות. בראש ובראשונה חשוב לשים לב שאתם ישנים את מספר השעות האופטימלי עבורכם. נסו לבצע מעקב במשך שבוע על דפוסי השינה שלכם. שימו לב לשלושה פרמטרים: השעה שבה נכנסתם למיטה, כמות השעות שישנתם בלילה ורמת האנרגיה הכללית במהלך היום. בתום שבוע של מעקב כזה תוכלו להאריך פחות או יותר אם אתם זקוקים לשעת שינה נוספת ובאיזה אופן שעות השינה שלכם משפיעות על האנרגיה, העייפות ומצב הרוח לאורך היום. ההמלצה הרשמית היא לישון לפחות 7 שעות שינה, אבל אנשים רבים מדווחים על תחושת שיפור משמעותית באיכות החיים בימים שבהם הם ישנים 8-9 שעות. לכל אחת ואחד מאיתנו יש צרכים שונים אז נסו לכבד את הגוף שלכם ולדאוג לכמות ואופן השינה שהוא צריך. 


    רוצים לגלות עוד טיפים לשינה חלומית? לחצו כאן, רוצים להכיר את מוצרי השינה החלומיים של פנדה? לחצו כאן. שיהיה לילה טוב וחלומות פז!