איך לעצב חדר שינה מרגיע?

החדר שאנחנו מבלים בו הכי הרבה זמן הוא חדר השינה. הוא גם כנראה החדר החשוב ביותר בבית, כי בו אנחנו מטענים מצברים לקראת היום הבא. אז איך מעצבים חדר שינה מרגיע שיעזור לנו להירדם בקלות ויהפוך את השינה לטובה יותר? 

לכל אחד מהחדרים בבית יש תפקיד. הסלון משמש להתכנסות משפחתית או לצפייה משתופת בטלוויזיה. המטבח הוא החדר שיש בו הכי הרבה תנועה, כמעט בכל שעה יש מישהו שפותח את המקרר, מחפש משהו בארונות, שוטף כלים או מבשל. התפקיד של חדר השינה  הוא להרגיע. חדר השינה הוא המפלט שלכם מהמולה של הבית. לכן, צריך לעצב אותו בצורה מרגיעה כדי שהוא יעניק לכם תחושה שלווה שתטען אנרגיות.

צבעים רגועים

העיצוב של חדר השינה  צריך להזכיר יום רגוע ליד מעיין עם מים שקטים ותכולים שמסביבו יש צמחיה ירוקה.
הצבעים של חדר ה שינה צריכים ליצור שקט בעיניים והאפשרויות הטובות ביותר הן גווני ירוק וחול עם נגיעות של אפור. עדיף לא להגזים עם הצבע הלבן. הרעיון שעומד מאחורי בחירת הצבעים היא שכן יהיו בחדר צבעים נעימים לעין שלא צועקים אבל מצד שני שהחדר לא יהיה חיוור ומשעמם. האיזון העדין הזה יוצר תחושת שלווה.
תוכלו למצוא מצעים בצבעים האלו בעמוד המצעים שלנו.

עיצוב חדר שינה

תאורה מרגיעה

תאורה משפיעה רבות על מה שהחדר משדר. תאורה לבנה ובוהקת מזכירה חדר ניתוח ואילו תאורה חשוכה מזכירה בר אפלולי. כדי ליצור אווירה מרגיעה בחדר השינה שלכם התאורה צריכה להיות איפשהו באמצע. כדאי להשתמש במנורות עם אור מתכוונן כדי שבשעות הערב המוקדמות החדר מואר ואילו לפני השינה להחשיך מעט את החדר כדי להרגיע ולהיכנס לאווירת שינה.

טכנולוגיה החוצה

כולנו חוטאים בזה, נכנסים למיטה עם הפלאפון ביד, בודקים את הוואטס-אפ, עוברים על הכותרות של היום ואולי אפילו משחקים קצת, רק כדי להירגע... אז זהו שהפלאפון עושה בדיוק ההיפך מלהירגע. המכשירים האלקטרוניים פלאפון, מחשב וכדומה פולטים הרבה אור שגורם למוח שלנו להאמין שעכשיו יום והגיע הזמן להתעורר. בנוסף, המכשירים האלה לעיתים קרובות מכניסים את הגוף לדריכות מסוימת שיכולה להקשות להירדם ולהפוך את השינה לפחות טובה. לפני שהולכים לישון מומלץ לעשות פעולות מרגיעות כמו קריאת ספר, לשמוע מוזיקה מרגיעה (לא דרך הפלאפון). כך המוח שלכם ייכנס "למצב שינה" ותוכלו להירדם בקלות.

בלי בלאגן בלי עומס

בגדים זרוקים על המיטה, הצעצועים של הילדים מפוזרים על הרצפה ואולי גם זוג נעליים מתחבאות מתחת למיטה... כל הדברים האלה יוצרים עומס בעיניים שגורמים לתחושה לא רגועה בחדר. חדר השינה צריך להיות החדר הכי מסודר בבית. תוציאו ממנו את כל הדברים שלא קשורים לחדר ותשאירו רק את מה שצריך להיות בו. זה לא אומר שהחדר צריך להיות משעמם. אתם יכולים לתלות תמונות מרגיעות על קירות החדר. להכניס עציץ או שניים כדי להוסיף עוד גוון של ירוק. בקיצור, תכניסו לחדר כל מה שעושה לכם הרגשה נעימה וכל מה שלא קשור לחדר השינה פשוט תוציאו.

כריות שינה נוחות

מיטה מפנקת

המיטה זה המרכז של חדר השינה, היא הדבר החשוב ביותר ואם אתם רוצים שינה טובה תשקיעו במיטה ובמזרן. אין כמו הרגשה של לשכב בסוף היום על המיטה שלכם. כל הלחץ של היום נמוג לתוך המזרן. בדיוק בגלל הסיבה הזאת צריך לבחור בסיס למיטה שאינו חורק או מתנדנד. המזרן שלכם צריך להיות איכותי ולתת תמיכה שתתאים לגוף שלכם. מומלץ לבחור מזרן ויסקו כמו המזרן של פנדה. מזרן ויסקו הוא אלסטי, הוא מתאים את עצמו אליכם. כלומר ששוכבים על המזרן של פנדה מקבלים תמיכה מותאמת אישית. כך השינה שלכם תהיה מפנקת ומרגיעה. אתם לא צריכים להתפשר על מזרן פחות טוב כי המחיר של המזרן של פנדה נמוך יותר מהמחיר של מזרנים ויסקו אחרים. כדי להשלים את חוויית השינה כדאי גם לשדרג את הכרית שלכם. יש מגוון כריות בשוק, לא צריך להשקיע 500 ₪ בכרית טובה אפשר לקנות כרית מעולה בהרבה פחות. נסו את הכרית ההיברידית של פנדה. יש עליה תקופת ניסיון של 30 לילות. אז אם היא לא תתאים לכם תוכלו פשוט להחזיר אותה.

חדר השינה הוא החדר החשוב ביותר בבית, אתם מבלים בו את רוב השעות שלכם. אם כמה פעולות פשוטות אתם יכולים לעצב אותו בצורה יותר מרגיעה ושלווה כדי שהשינה שלכם תהיה יותר טובה. אל תוותרו על זה.