איך נפטרים מהמזרן הישן?

אביב הגיע, פסח בא, ובשעה טובה רכשתם מזרן חדש שישפר את איכות השינה ואת איכות החיים שלכם (ואם קניתם מזרן פנדה יעשה את כל זה וגם ישמור על הארנק שלכם). כעת נשאלת השאלה מה עושים עם המזרן הישן?

מה עושים עם המזרן הישן

איסוף המזרן הישן על ידי העירייה

דיברנו עם מספר עיריות ולמדנו שכעקרון האיסוף יתבצע במסגרת התכנית השגרתית של איסוף גזם וגרוטאות מרחובות העיר. יחד עם זאת, עיריות רבות כגון עיריות ירושלים וחיפה מבקשות שתתקשרו אל מוקד 106 שלהן כדי להודיע על המזרן או כדי לתאם מועד לפינוי. יוצאת מהכלל היא תל אביב ,אשר אוסרת על הוצאת המזרן לרחוב ומחלקת קנסות למי שנתפס עושה זאת. תושבי העיר מתבקשים לתאם איסוף מזרנים (חינם) דרך המוקד העירוני ולהוציא את המזרן רק בזמן שסוכם. כמובן שכולם ישמחו אם תימנעו מלשים את המזרן באופן שמפריע לעוברי אורח, או בצורה לא יציבה שטיפול על ראשם.

אופציות נוספות לאיסוף מזרן ישן

מה לעשות כשקשה להוציא את המזרן הישן? למשל מקומה שלישית ללא מעלית? במקרה הזה יש אופציות חינמיות ואופציות בתשלום. בחינם אפשר לפרסם את המזרן למסירה באתר אגורה. נכנסים לאתר ולוחצים על כפתור" תן חפץ”. כותבים את פרטי המזרן למסירה וממתינים שמתעניינים יתקשרו ויתאמו איסוף מביתכם. אפשר גם ליצור קשר עם עמותות שונות שמבקשות ריהוט למסירה, כגון מחלקת ריהוט ותרומת רהיטים ביד אליעזר חסרון באופציות החינמיות הוא שאין ביקוש למזרן שחוק מדי או מוכתם, כך שלא לכל מזרן יהיו לוקחים. גם אם המזרן נראה מצוין, קחו בחשבון שייקח זמן והתעסקות עד שיפונה. ראשית כדי שהמעוניינים יראו שהוא מוצע למסירה ויפנו אליכם, ואח"כ כדי שיגיעו אליכם לאיסוף. האנשים שמגיעים לאסוף אותו הם אנשים פרטיים או מתנדבים והם לא פנויים להובלות בכל שעה שנוחה לכם. אלטעזאכן לרוב איננו אופציה, מכיוון שסוחרי האלטעזאכן אינם מתלהבים בדרך כלל ממזרנים ישנים, שלא מכניסים להם רווח משמעותי. לעומת האופציות החינמיות, בתשלום קל ומהיר יותר להיפטר ממזרן ישן. בצעו ברשת חיפוש "פינוי מזרן" ותגלו שלל חברות ועצמאיים שישמחו להעלים מחייכם את המזרן הישן תמורת מחיר.

האם אפשר למחזר מזרן?

ומה קורה למזרנים הישנים, האם יש מחזור? למרבה הצער לא. המזרנים מורכבים ממספר חומרים שונים – ספוג, מתכת, גומי, בד - אשר משולבים יחדיו וקשה להפרידם. בשל הקושי הזה לא משתלם כלכלית למחזר אותם, לא רק בישראל אלא בכל העולם. התפתחות המודעות להגנת הסביבה וחשיבות המחזור, ביחד עם שיטות הולכות ומתפתחות של מחזור, עלולות לשנות בעתיד הקרוב את המצב הנוכחי ולהביא למזור גובר של מזרנים ישנים.

חברת פנדה מצאה דרך טובה "למחזר" מזרנים שאינם בשימוש. על פי מדיניות החזרה של החברה ניתן להחזיר את המזרן עד 100 ימי ניסיון. מזרנים שחוזרים אל החברה נתרמים לנזקקים.

משדרגים מזרן ישן עם הטופר של פנדה

לשדרג את המזרן הישן

רגע לפני שאתם גוזרים את דינו של המזרן הישן שלכם , חשוב שתדעו שניתן במקרים רבים לשפר משמעותית את המזרן הישן על ידי הוספת שכבת נוחות. חברת פנדה מציעה "טופר", שכבת נוחות של 5 ס"מ ספוג זיכרון (ויסקו) מתקדם עטופה בבד נושם משולב בסיבי במבוק. את הטופר מניחים מעל המזרן הישן וכך משדרגים את המזרן הישן ומשפרים את איכות השינה. בנוסף הטופר מאריך את חיי המזרן הישן שלכם.

לפרטים  נוספים על הטופר של פנדה לחצו כאן