מה זה התקן STANDARD 100 של OEKO-TEX® ולמה הוא חשוב?

. על מנת לקבל את התקן מוצר הטקסטיל עובר סדרה מקיפה של בדיקות יסודיות שמטרתן לוודא שאין במוצר כימיקלים רעילים, חומרי הדברה, פתלטים וחומרים רעילים אחרים כמו עופרת וארסן.

אלה הם הדברים המרכזים שנבדקים:

  • ללא כלור פנולים – חומר מזהם ורעיל שעלול לפגוע בבריאות במקרים של חשיפה ממושכת. בבדיקה מוודאים שאין עקבות של החומר הזה במוצר.
  • ללא צבעים מסרטנים – ישנם צבעים שמשתמשים בהם לייצור טקסטיל שעלולים להיות מסרטנים. בבדיקה מוודאים שלא השתמשו בצבעים מסוג זה.
  • ללא צבעים AZO Dye - האיחוד האירופי אסר והגביל את השימוש בצבעים מסוג AZO Dye (צבעים שעשוים לשחרר חומרים אמינים ארומטיים) במוצרי טקסטיל ועור שנמצאים במגע ישיר וממושך עם העור או חלל הפה. לכן, בבדיקה מוודאים שלא נעשה שימוש בצבעים אלה במהלך הייצור.
  • ללא צבעים אלרגניים ישנם מספר סוגים של צבעים שיכולים לגרום לאלרגיות בעור. גם צבעים אלו נבדקים.
  • פליטה נמוכה של VOCs – VOCs הן תרכובות אורגניות נדיפות שיכולות לפגום באיכות האוויר. בבדיקה מוודאים שהפליטה של החומרים הללו מהמזרן נמוכה כדי שאיכות האוויר בבית לא תיפגע.
  • ללא מתכות כבדות - חלק מהמתכות הכבדות כמו עופרת, ארסן ועוד יכולות להיות מסוכנות לבריאות. לכן בבדיקה מוודאים שאין את החומרים הללו בספוג הזיכרון.

למה חשוב לקנות מוצר עם תן תקן STANDARD 100 של OEKO-TEX®?

 

כשאתם קונים מוצר עם תו התקן STANDARD 100 של OEKO-TEX® אתם יכולים להיות בטוחים שאין בו רשימה ארוכה של  מוצרים רעילים שיכולים לפגוע בכם. אנחנו ממליצים לקנות מוצרי טקסטיל רק עם תו התקן הזה.

לישון בשקט, זה לא אומר רק נוחות אלא גם ביטחון שהמוצר בטוח לשימוש ולא מסוכן לבריאות. 

 

מידע נוסף ניתן למצוא באתר של  OEKO-TEX®.