כל מה שרציתם לדעת על ספוג זיכרון (ויסקו)

מזרנים מספוג זיכרון

מזרנים מספוג זיכרון הופכים להיות הדבר החם בתחום המזרנים ויותר ויותר אנשים מעדיפים אותם על פני מזרנים אחרים. אבל מה זה בעצם ספוג זיכרון? ממה הוא מיוצר? מהם היתרונות של מזרון ספוג זיכרון? ומה מיוחד בספוג הזיכרון של מזרני פנדה?

על כל השאלות האלה נענה בכתבה הבאה.

מה זה ספוג זיכרון?

ספוג זיכרון או בשמו היותר מוכר - ״ויסקו״ (על שם תוכנתו הויסקואלסטית) או בשמו הפחות מוכר "טמפור" פותח על ידי נאס"א. מטרתו הראשונית הייתה לשמש לנוחות ובטיחות האסטרונאוטים בזמן השיגור. אנשים שניסו את הויסקו התאהבו בו והוא הפך למרכיב מרכזי במספר רב של מוצרים (ממושבים לרכב ועד נעליים) שהנפוץ בהם הוא מזרן ויסקו.

ספוג הזיכרון התפתח בצורה משמעותית מאז שהומצא. הוספו לו חומרים מווסתים טמפרטורה שהופכים אותו למושלם לשינה. מצד אחד הוא עוטף ברכות ונותן תמיכה מלאה ומצד שני הוא מפזר את חום הגוף הנפלט במהלך השינה.

איכות ספוג הזיכרון נקבעת על פי שתי תוכנות עיקריות, אלסטיות וצפיפות. ספוג זכרון (ויסקו) איכותי צריך להיות אלסטי. כלומר, הוא צריך להתעצב על פי מתאר גופו של האדם השוכב עליו ולהעניק לו תמיכה על פי מבנה גופו. ומצד שני לחזור לצורתו המקורית כאשר קמים ממנו. התכונה השנייה שקובעת את איכות ספוג הזיכרון היא הצפיפות. הנוסחה פשוטה, ככל שצפיפות הספוג זיכרון גדולה יותר כך הוא יותר איכותי. מומלץ לבדוק את צפיפות של ספוג הזיכרון לפי שקונים את המזרן. 

ממה עשוי ספוג זיכרון?

הסוג הבסיסי עשוי פולימר המכונה פוליאוריתן. הוא  נפוץ בספות, מזרנים, מושבי רכב ועוד. ספוג זיכרון הוא ורסיה של פוליאוריתן שיותר עמידה ובעלת צפיפות גבוהה יותר. תוחלת החיים של מזרנים העשויים מפוליאוריתן ארוכה יותר ממזרנים רגילים.

מה הם סוגים שונים של קצף הזיכרון?

לספוג הזיכרון יש שלושה סוגים עיקריים, מסורתי, פתוח ומשולב עם ג'ל. לכל אחד מהסוגים יש יתרונות וחסרונות.

מסוֹרתִי

ספוג זיכרון מסורתי הוא הספוג ממנו עשוי רוב המזרנים. היתרון הגדול שלו הוא היכולת להתעצב על פי הגוף וכך להעניק תמיכה מותאמת אישית. החיסרון שלו שהוא משמר את חום הגוף. כלומר בטמפרטורות גבוהות הוא עלול לחמם. 

פתוח

ספוג זיכרון פתוח הוא ספוג זיכרון מסורתי עם מבנה אחר. בתוך הספוג הזיכרון יש תעלות אוורור המאפשרות תנועה של אוויר במזרן. כלומר, חום הגוף לא נאגר במזרן אלא מתפזר החוצה.

ג'ל

ספוג זיכרון ג'ל הוא ספוג זיכרון שהוסיפו לו טבליות ג'ל מיקרוסקופיות אשר עושות שתי פעולות. הפעולה הראשונה היא לספוג את החום היוצא מהגוף. והפעולה השנייה היא וויסות החום היוצא מהגוף על ידי שחרור וספיגה של החום. זהו ספוג הזיכרון הקיים במזרני פנדה.

מהם היתרונות של מזרן מספוג זיכרון?  

אנשים רבים טוענים שמזרנים העשויים מספוג זיכרון שינו להם את החיים. המזרן הוא הסיבה שהם התחילו לישון טוב בלילה וקמו בבוקר בלי כאבים. אז מהם היתרונות שהופכים את המזרן מספוג זיכרון לכל כך טוב?  

מנצל את חום הגוף

ספוג זיכרון (ויסקו) משתמש בחום הנפלט מהגוף במהלך השינה. החום מרכך את ספוג הזיכרון וכך הוא יכול לשנות את צורתו על פי מבנה הגוף של האדם הישן עליו. כלומר,המזרן מתאים את עצמו אליכם על פי העקומה הטבעית של עמוד השדרה והוא מעניק תמיכה מותאמת אישית. האלסטיות של ספוג הזיכרון עוזרת לו לחזור לצורתו המקורית ברגע שקמים מהמזרן. 

מקל על כאב

במזרנים ישנים ובמזרני קפיצים רק השכבה העליונה עשויה מבד רך. ברוב המקרים הבד הזה נשחק ונוצרים בו נקודות לחץ שהופכות את השינה ללא נוחה במקרה הטוב, ובמקרה הרע לכאבי גב. במזרן העשויים מספוג זיכרון לא יכולות להיווצר נקודות לחץ ולכן השינה הרבה יותר נוחה. יותר מזה, התכונות הייחודיות של ספוג זיכרון יכולות להקל על כאבים בעמוד השדרה ובמפרקים. אם אתם סובלים מבעיות מפרקים או מכאבים גם מזרן העשוי מספוג זיכרון יכול להתאים לכם.

הפרדה

אנחנו משנים את תנוחת השינה שלנו עשרות פעמים בלילה. ספוג הזיכרון קולט את התנועה ולא מעביר אותה כמו שקורה במזרנים רגילים. כלומר, הסיכוי שתרגישו את השותף שלכם למיטה זז הוא מאד נמוך. תוכנה זו, מעולה לאנשים הישנים שינה קלה ומתעוררים בקלות

מעולה לסובלים  מאלרגיות

הצפיפות של ספוג הזיכרון מונעת מאלרגנים כמו אבק ועובש להיכנס לעומק המזרן וכך מקטינה את מספר האלרגנים היכולים להיווצר במזרן. דבר זה יכול לעזור לאנשים הסובלים מאלרגיות לישון הרבה יותר טוב.

למה כדאי לבחור במזרן מספוג זיכרון של פנדה?

ספוג הזיכרון מחולק למספר שכבות. מפרט השכבות במזרן הקלאסי ומזרן הפרימיום שונה אךך מורכב ממספר שכבות נוחות זו מעל זו על מנת להעניק תמיכה אופטימלית. במזרנים שלנו ספוגי ויסקו מתקדמים בדחיסות גבוהה המצטיינים בתמיכה לאורך שנים. השילוב בין השכבות יוצר איזון מדויק המעניק לכם את השינה המושלמת. ספוג הזיכרון במזרן של פנדה עומד בסטדנטים בינלאומיים והוא קיבל את תו התקן ®CertiPUR-US .

מזרן מספוג זיכרון איכותי יכול להיות יקר. אך מכוון שאנו מוכרים את המוצרים שלנו רק דרך האינטרנט המחיר של המזרן הוא שבריר מהמחיר של מזרן זהה בחנות. 

סיכום

אם אתם לא מרוצים מהמזרן שיש לכם או שאתם חושבים להחליף את המזרן הישן שלכם, מזרן העשוי ספוג זיכרון יכול להיות הבחירה הנכונה בשבילכם. הוא יכול לשדרג את השינה שלכם ולשפר את איכות החיים שלכם.

לפרטים נוספים על המזרן של פנדה לחצו כאן.