איך שינה עוזרת להתמודד עם שהות ממושכת בבית?

בתקופה האחרונה כולנו נאלצים "לבלות" הרבה שעות בבית. השהייה הממושכת בבית יכולה לגרום למתחים, כעסים ועוד דברים שהופכים את השגרה היומיומית לחוויה לא נעימה. אז איך מתמודדים עם המצב החדש שנגיף הקורונה הכתיב לנו? הולכים לישון!

לשינה איכותית וסדירה יש יתרונות בריאותיים רבים, בכתבה הבאה נציג בפניכם את היתרונות שיכולים להפוך את השהות הממושכת בבית לנעימה יותר.

יחד על מזרן פנדה

שינה מפחיתה לחץ ומתח

הגוף מגיב לחוסר שינה על ידי ייצור של הורמונים שמעלים את רמת הלחץ. לכן, כשאנחנו לא ישנים אנחנו יותר עצבניים וחסרי סבלנות. כשמוסיפים את חוסר השינה לשעות הרבות שאנחנו מבלים עם המשפחה בבית והמציאות החדשה שנוצרה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה מקבלים סיר לחץ שיכול להתפוצץ בכל שנייה.

שינה איכותית וסדירה עוזרת לנו להיות יותר רגועים ושלווים וכך אנחנו יכולים להתמודד טוב יותר עם המציאות החדשה שנוצרה. לכן, אנחנו ממליצים לישון בשעות קבועות ולפחות 6 שעות בלילה.

שינה עוזרת לגוף להילחם בחזרה

בכתבה הקודמת הסברנו איך שינה עוזרת לפתח את מערכת החיסון. אך זה לא הכל, במהלך השינה הגוף מייצר מולקולות חלבון נוספות המחזקות את היכולת של הגוף להילחם בזיהומים. אם אתם מרגישים לא טוב ואתם לא רוצים שזה יתפתח להצטננות שתהפוך את השהות בבית לפחות נעימה אנחנו ממליצים לכם לנוח הרבה ולישון יותר מהרגיל. 

משחקים על מזרן פנדה

שינה טובה משפרת את מצב הרוח

מחקרים רבים נעשו בנושא זה, ונמצא שיש קשר ישיר בין שינה גרועה למצב רוח ירוד ולהיפך, שינה טובה וסדירה משפרת את מצב הרוח ומעניקה הרגשה טובה יותר במשך היום.
תחשבו על זה, איך אתם מרגישים אחרי לילה שבו ישנתם גרוע? כנראה שתהיו יותר עצבניים, חסרי אנרגיה ויהיה לכם יותר קשה להסתדר עם אנשים אחרים, דבר חשוב כששוהים בבית הרבה זמן עם בני משפחה,.

שינה סדירה ואיכותית חיונית לבריאות הנפשית ולאיכות החיים. המשפט יום טוב מתחיל בשינה טובה, רלוונטי מתמיד.  

שינה עוזרת לשמור על המשקל

להיות הרבה שעות בבית, יכול להיות דבר מאד משעמם. וכשמשעמם מתחילים לאכול... ולא רק זה, בגלל התקנות לשעת חירום איננו יכולים לעשות פעילות גופנית מחוץ לבית. אז אין באמת דרך לשרוף את כל הקלוריות שאנחנו צורכים במשך היום. שינה תקינה לא יכולה להחליף פעילות גופנית והיא לא תהפוך אתכם לרזים יותר אבל חוסר שינה יכול לעשות בדיוק את הפעולה ההפוכה. מחקרים מראים שחוסר שינה משבש את התנודות היומיומיות בהורמוני התיאבון. מגביר את ייצור הגרלין, ההורמון שמעורר תיאבון, ומפחית את ייצור ההורמון לפטין, ההורמון המדכא את התיאבון. במילים אחרות, שינה לא תקינה מגבירה את התיאבון וגורמת לאכול יותר. אז כדי לשמור על המשקל , אתם צריכים לשמור על  תזונה נכונה, פעילות גופנית (הנה כמה רעיונות לפעילות גופנית בתוך הבית) ולישון בצורה סדירה לפחות 6 שעות בלילה.

השהות הארוכה בבית יכולה להיות מאתגרת. אחד מהדברים שיכולים לעזור לכם לעמוד באתגר הוא שינה טובה וסדירה. אנחנו כאן כדי לעזור בזה. אז אם יש לכם שאלות או שאתם צריכים עזרה בבחירה של מוצרים שישדרגו לכם את השינה, אנחנו כאן בשבילכם.