5 דרכים ששינה יכולה לחסוך לכם כסף

נגיף הקורונה גרם למשבר כלכלי שמשפיע כל אחד מאיתנו. בתקופה הזאת צריך להדק חגורות ולצמצם בהוצאות. אנחנו לא יועצים פיננסים או יועצי השקעות אבל אנחנו ננסה לעזור בתחום שאנחנו מומחים בו, שינה. בכתבה הבאה נסביר על 5 דרכים ששינה יכולה לעזור לכם לחסוך כסף.

כשישנים לא מוצאים כסף!

זה נראה מובן מאליו אבל בימים שכולנו נמצאים בבית ומשוטטים בשעמום באינטרנט, לא פעם מגיעים לאתר קניות והאצבע קלה על העכבר. קונים בלי לחשוב פעמיים איזה שמלה או צעצוע לילדים או סתם איזה משהו שחייבים לבית...
כשישנים אנחנו בעצם מונעים את השוטטות באינטרנט ומפסיקים לבזבז כסף על דברים שלא באמת צריך. 

שינה וכסף

קבלת החלטות טובה יותר

לשינה יש השפעה מיידית על מצב הרוח, הרגשות והמחשבות שלנו. יש לה גם השפעה על קבלת החלטות. חוקרים מאוניברסיטת דיוק שבארצות הברית גילו שחוסר שינה ושינה לא סדירה  גורמת לאנשים לקבל החלטות כספיות מסוכנות וגרועות יותר. משתתפי המחקר שלא ישנו טוב  נטו לבצע בחירות בלי להתחשב בסיכונים אלא הם התייחסו רק לרווח הכספי. כלומר הם בכלל לא חשבו על האפשרות להפסיד את הכסף. סריקת MRI של המוח לאחר לילה אחד ללא שינה הראה שהחלק במוח האחראי על חישוב הסיכונים והשלכות השליליות פעל בצורה חלקית בלבד.

אז בתקופה הזאת ובכלל, לפני שאתם לוקחים החלטה פיננסית חשובה, תישנו על זה.

כשישנים טוב אוכלים בפחות

כתבנו בעבר ששינה טובה עוזרת לשמור על הבריאות. מחקרים רבים מצאו שיש קשר ישיר בין חוסר שינה לעלייה בתיאבון. במחקר שנעשה בשיקגו נמצא שמשתתפים שישנו ארבע שעו במשך שני לילות, נרשמה ירידה של 18 אחוז בלפטין, הורמון שאחראי על תחושת השובע יותר ועלייה של 28 אחוז בגרלין, הורמון שמעורר רעב.
המשוואה פשוטה, כשאוכלים פחות, מוצאים פחות כסף על מזון וכך חוסכים בהוצאות המזון החודשיות.

שנת יופי

חוקרים בשוודיה מצאו שיש כזה דבר שנת יופי. הם הראו את זה בדרך פשוטה מאד. הם צילמו 23 אנשים פעמיים, פעם אחת אחרי שנת לילה מלאה ואיכותית ופעם אחת אחרי לילה ללא שינה. החוקרים נתנו לצופים לדרג את שתי התמונות, התמונות שצולמו אחרי הלילה ללא שינה דורגו על ידי הצופים "כלא מושכות". כלומר השינה הופכת אותנו למושכים יותר.
וזה לא הכל, שינה עוזרת להצעיר את עור הפנים. במהלך הלילה תאי עור מתים מוסרים ותאי עור חדשים מחליפים אותם. חוסר שינה יפגע בתהליך הזה. בנוסף כשלא ישנים טוב, עור הפנים נהיה רפוי והפנים נראים נפולים.

מוצרי קוסמטיקה איכותיים יכולים לעלות הרבה כסף, שנת לילה טובה ואיכותית יכולה לעזור לכן להפחית את השימוש במוצרי קוסמטיקה וכך לעזור לכן לחסוך כסף.

שנת יופי

פחות קפה

ישראלי ממוצע שותה 5.3 כוסות קפה ליום. בשגרה, לפחות אחת מהן קנויה. כלומר אנחנו מוציאים לפחות 10 שקלים ביום על קפה. כלומר כ-300 שקלים בחודש רק על קפה. רוצים לצמצם את ההוצאה הזאת?
תישנו יותר והרגשת הרעננות הטבעית שלכם תגבר והצורך שלכם בקפה יפחת. כך תוכלו להפחית את כמות כוסות הקפה שלכם ביום ולחסוך בהוצאות.

עצה אחרונה שיכולה לחסוך לכם מאות ואפילו אלפי שקלים, אם אתם מתכננים לקנות מוצרי שינה בזמן הקרוב אנחנו ממליצים לקנות אותם באינטרנט (כל הסיבות למה בכתבה הזאת). באינטרנט ניתן לקנות מגוון רחב של מוצרי שינה איכותיים במחירים הזולים בעשרות אחוזים מהמחירים בחנות. בחברת פנדה כל המוצרים מגיעים לתקופת ניסיון והמשלוחים והחזרות חינם. אם יש לכם שאלות אנחנו עובדים כרגיל גם עכשיו, אז אתם מוזמנים לבקר באתר PandaZzz.