על מה אתם ישנים?

אנחנו מבלים על המזרן שלנו שבע שעות ביום בממוצע אבל אנחנו לא יודעים ממה הוא מיוצר, האם בבד שלו משולבים חומרים רעילים? האם הספוג בתוך המזרן מיוצר מחומרים מסרטנים? והשאלה החשובה ביותר האם התקן הישראלי בודק את הדברים האלה? התשובה היא לא.

לישון בשקט עם מזרני פנדה

ממה עשוי מזרן?

ישנם שלושה סוגים עיקריים של מזרנים, מזרני ספוג, לדוגמה מזרן מספוג זיכרון (ויסקו), מזרני קפיצים, ומזרנים היברידים, כלומר מזרנים המשלבים קפיצים עם שכבת נוחות העשויה מספוג כלשהו. ישנם שני מרכיבים מרכזיים המשותפים לשלושת סוגי המזרנים, בד וספוג. נתחיל מהמרכיב הראשון – בד. בדים של מזרנים לעיתים מיוצרים עם חומרים המסוכנים לבריאות כמו: כימיקלים רעילים, חומרי הדברה, מתכות כבדות כמו עופרת וארסן וצבעים אלרגניים ומסרטנים. גם במרכיב השני – ספוג, עלולים להימצא חומרים ומרכיבים רעילים כמו: פתלטים, מתכות כבדות כמו כספית, כימקלים כמו פורמלדהיד ועוד.

מה בודק התקן הישראלי?

כדי לקבל את תו התקן הישראלי המזרן צריך לעבור שתי בדיקות, בדיקת סיגריה ובדיקת תווית. בבדיקת סיגריה נבדק האם המזרן נדלק כשמניחים עליו סיגריה בוערת . בבדיקה השניה בודקים האם התווית מעוצבת על פי הדרישה, וזהו! אין עוד בדיקות בטיחות נוספות, הייתם מאמינים? אין בדיקה של איכות החומרים מהם עשוי המזרן. הוא בכלל לא בודק ממה מיוצר המזרן ואילו חומרים משולבים במרכיבים של המזרן. אותו מזרן שעליו אתם ישנים כל יום במשך שבע שעות בממוצע. חשוב לציין, שלרוב המזרנים הנמכרים בארץ יש רק תו תקן ישראלי. כלומר כשאתם קונים מזרן, אתם לא באמת יודעים ממה הוא עשוי ועל מה אתם ישנים כל לילה.

מה בודקים תווי תקן בינלאומיים?

ישנם מספר תווי תקן בינלאומיים השניים המובילים בהם נקראים התקן STANDARD 100 של OEKO-TEX® ו-®CertiPUR-US. שני התקנים האלה בודקים בעיקר ממה המזרן עשוי. התקן הראשון -STANDARD 100 של OEKO-TEX® הוא תקן עולמי למוצרי טקסטיל והוא בודק את הבד ממנו עשוי המזרן. מוצר המקבל את התקן הזה עובר סדרה מקיפה של בדיקות יסודיות שמטרתן לוודא שאין במוצר כימיקלים רעילים או חשודים כרעילים, חומרי הדברה, פתלטים מתכות כבדות ועוד מרכיבים העלולים להיות מסוכנים לבריאות או לסביבה. התקן השני ®CertiPUR-US מתמחה בבדיקות לספוג זיכרון (ויסקו). במסגרת התקן ה- ®CertiPUR-US ספוג הזיכרון עובר מערך של בדיקות מדעיות שמטרתן לוודא שהוא עומד בתקנים וסטנדרטים מחמירים. בבדיקה נבדקים הדברים הבאים:

  • שאין בו מעכב בעירהPBDE - שני חומרים שנמצאו כמסרטנים ומסוכנים לילדים ולנשים בהיריון.
  • ללא מתכות כבדות – שאין בו מתכות כבדות כמו ארסן וכספית המסוכנות לבריאות.
  • שאין פתלטים – פתלטים הם תרכובות כימיקליות שמוסיפים למוצרי פלסטיק כדי שהם יהיו יותר גמישים. ב-2009 הם נאסרו לשימוש בצעצועים לילדים.
  • ללא פורמלדהיד – פורמלדהיד הוא חומר כימי שהתגלה כמסרטן.
  • פליטה נמוכה של VOCs – VOCs הן תרכובות אורגניות נדיפות שיכולות לפגום באיכות האוויר.
  • עמידות – ישנן מספק בדיקות שבודקות את עמידות ספוג הזיכרון
  • ללא פגיע באוזון – המזרן מיוצר ללא חומרים שתהליך הייצור שלהם פוגע באוזון בצורה כלשהי. 

                

למה כדאי לקנות מזרן שיש בו תווי תקן בינלאומיים?

כמו שנאמר התו תקן הישראלי אינו בודק ממה עשוי המזרן ואילו תווי התקן הבינלאומיים עורכים סדרה של בדיקות מקיפות ויסודיות שמטרתן לוודא שהמזרן אינו עשוי מחומרים שיכולים לפגוע בבריאות. בנוסף תווי תקן בינלאומיים עובדים בשיתוף פעולה עם מכוני מחקר בכל העולם. למשל התקן ®CertiPUR-US עובד בשיתוף פעולה מלא עם מכוני תקנים בגרמניה, הולנד, שוודיה ועוד מכוני תקנים באירופה והוא בעצם מאגד את כל התקנים האחרים.

למה כדאי לבחור במזרן של פנדה

למה כדאי לקנות מזרן של פנדה?

כשקונים מזרן מספוג זיכרון (ויסקו) של פנדה אפשר לישון בשקט. מכוון שבחברת פנדה מקפידים גם על הנוחות וגם על בטיחות ובריאות. בשונה ממזרנים אחרים הנמכרים בארץ, למזרן של חברת פנדה יש תקנים בינלאומיים ואנחנו לא מתפשרים על איכות. המזרן בעובי של 25 ס"מ המורכב ממספר שכבות ויסקו איכותי העטוף בבד מווסת טמפרטורה. אנחנו מציעים 100 לילות ניסיון על המזרן, משלוח והחזרה ללא עלות והחזר כספי מלא במידה ומחזירים אותו. המחיר של המזרן הוא שבריר מהמחיר של מזרן זהה הנמכר בחנות.

כמו שאתם בודקים את המרכיבים במאכלים שונים, תבדקו ממה עשוי המזרן שלכם. ואם אתם באמת רוצים להיות בטוחים, מומלץ לבחור במזרן של פנדה.

לפרטים נוספים על המזרן של פנדה לחצו כאן.